12.6.13

ΟΔΟΣ: Iyi çocuklar iyi dans | Τα καλά παιδιά καλά χορεύουν


ΟΔΟΣ 28.2.2013 | 681

Αγαπητή ΟΔΟΣ,

Δεν λέω, παραδέχομαι αγόγγυστα ότι (ίσως) είμαι και εγώ κάπως υπερβολικός. Μπορεί μάλιστα να ζούσα κατά κάποιο τρόπο στον δικό μου κόσμο. Σ’ ένα κόσμο που επειδή σε όλα τα υπόλοιπα έχει ατέλειες, τουλάχιστον μουσικά, είχε εξιδανικευθεί. Με αποτέλεσμα να είναι σπάνιος, αν όχι κάπως περιθωριακός για τις απόψεις των περισσοτέρων. Βλέπεις η μουσική, η καλή μουσική παιδεία, χάρη στην τεχνολογία, είναι ο μοναδικός τόσο φθηνός τρόπος που επιτρέπει στον καθένα να είναι μέτοχος υψηλής μουσικής παιδείας.

Γι’ αυτό επιμένω να υποστηρίζω ότι η μουσική παιδεία είναι το βαρόμετρο του πολιτισμού, και ότι η κλασσική μουσική παιδεία είναι προϋπόθεσή του. Όχι απαραίτητα η κλασσική ή η όπερα, αλλά κάθε μουσική που εξευγενίζει και μορφώνει, όπως ένα αριστούργημα της λογοτεχνίας ή ένας πίνακας ζωγραφικής.

Πίστευα ακόμη ότι ζω έστω σε ένα κόσμο, και πιο ειδικά μια πόλη σαν την Καστοριά και μια περιοχή σαν την ευρύτερη Δυτική Μακεδονία, στην οποία έζησαν κάποτε άνθρωποι σαν τον αείμνηστο Βασίλη Δόϊκο για παράδειγμα. Που πάσχιζε να κάνει την πόλη αυτή καλύτερη, όπως νόμιζε μέσα από την μουσική. Την οποία μουσική δίδασκε όπως ένας καλός δάσκαλος το αλφαβητάρι. Σε μια ευρύτερη περιοχή από την οποία έλκουν την καταγωγή τους ακόμη και μουσικοί γίγαντες ή ευεργέτες της. Και σίγουρα τα παραδείγματά του, αν και ασφαλώς ξεχωριστά, είναι μόνο ενδεικτικά. Διότι πολίτες με καλλιέργεια και επίπεδο υπήρχαν, κι’ ας αποτελούσαν την εξαίρεση.

Ωστόσο τα τελευταία πολλά χρόνια -θα είναι σίγουρα πάντως πιο πολλά από είκοσι- βλέπω ότι ο σπόρος τον οποίο άνθρωποι καλλιεργημένοι και σπάνιοι, άνθρωποι του πνεύματος και των καλών τεχνών προσπάθησαν να διαδώσουν, ξεραίνεται. Την θέση τους κατέλαβαν άλλοι, αριβίστες οι πιο πολλοί, χωρίς αίσθημα ευθύνης και πατριωτισμού, χωρίς πεποίθηση ότι με τον τρόπο τους υπηρετούν την κοινωνία.

Ώστε στο τέλος, πνευματικά και μουσικά, ο τόπος αυτός σταδιακά εκμαυλίστηκε. Διαλύθηκε κυριολεκτικά στον αέρα. Στην αρχή ήταν το κενό που άφησαν πίσω τους όσοι έφευγαν από την ζωή, ή απλά αποσύρονταν. Ύστερα ήλθε η λαίλαπα του μουσικού και πολιτιστικού εκφυλισμού που ορίζει ως πολιτισμό και μάλιστα ως παράδοση, ξένα, σλαβικής κυρίως επιρροής ή ακόμη χειρότερα προέλευσης και προπαγάνδας πρότυπα. Με αποτέλεσμα η Καστοριά τουλάχιστον να έχει πραγματοποιήσει όχι ένα άλμα στο παρελθόν, - διότι ποτέ δεν ήταν έτσι, αλλά μια βύθιση στο τέλμα του αυταρχισμού της πλαστής παράδοσης. Σε όλα τα επίπεδα, σε όλα τα μήκη και πλάτη, για να αποφύγω τον πειρασμό να αναφερθώ στα υπο-πολιτιστικά προϊόντα διαφόρων κατηγοριών που πνίγουν την Καστοριά. Σε μια πόλη, στην οποία στο παρελθόν όσο και να σέβονταν και αναβίωναν την παράδοση, παράλληλα ενθάρρυναν την μουσική παιδεία και σε ανώτερα ή και σύγχρονα – διεθνή είδη μουσικής.

Αγαπητή ΟΔΟΣ

Ωστόσο δεν μπορούσα να φανταστώ πως μπορεί να μοιάζει το χείριστο, σε σχέση με το χειρότερο. Ώσπου μερικές μέρες μόλις πριν, σε τηλεοπτικό σταθμό της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα την Κοζάνη, την πόλη από την οποία κατάγεται ο Κάραγιαν, άκουγα και έβλεπα, και δεν μπορούσα να πιστέψω ούτε στα μάτια, ούτε στα αυτιά μου. Στην αρχή ήθελα να ελπίζω ότι ήταν απάτη, μια μορφή παραίσθησης, ή απλές οπτασίες φανταστικών και ανύπαρκτων το θέαμα δέκα έως είκοσι, νεαρών κυρίως ατόμων, - αρκετά κάτω από τα 30 τους υπολόγιζα σχεδόν όλους- να χορεύουν αργά και ραχατλίδικα όπως ήθελαν, σκοπούς με ανατολίτικους ρυθμούς, ενώ η ορχήστρα τραγουδούσε αυτό το χάλι στην τουρκική γλώσσα.

Νέα παιδιά ήταν και τα μέλη της ορχήστρας όπως και ο τραγουδιστής, και αρχικά μέσα στον πανικό του θεάματος, ήθελα να πιστεύω ότι μπορεί να είναι κάτι λιγότερο κακό απ’ ό,τι φαίνονταν. Να ήταν ας πούμε μια εκδήλωση με μουσικές απ’ όλο τον κόσμο, και επομένως και τον ντουνιά. Και ότι η ορχήστρα ήταν προσκεκλημένη από την Τουρκία, στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ τοπικής μουσικής, αλλά γελάστηκα.

Μπορεί βεβαίως-βεβαίως με το ύπουλο δεκανίκι της κοινής σε ένα βαθμό μουσικής παράδοσης να παρουσίαζαν πιο εύπεπτα την μουσική επέλαση, ωστόσο η τουρκική γλώσσα με τους υψιπετείς αχ βαχ κισμούς και αναστεναγμούς, σε συνδυασμό με το νωχελικό του χορευτικού θεάματος, δεν έκρυψαν για πολύ το γεγονός ότι το συγκρότημα και ο ερμηνευτής που τραγουδούσε στα τούρκικα, ήταν όλοι τους Έλληνες. Ωστόσο έδιναν την εντύπωση της ισλαμικής μυσταγωγίας στα υψίπεδα της κεντρικής Ασίας. Σαν να τους παρακολουθούσε από κάπου ο Αττίλας και ο Τσέγκις Χάν.

Κι’ όμως ήταν νεαροί Έλληνες Κοζανίτες, ίσως και Καστοριανοί, όπως και νεαρές Ελληνίδες που στα τόσα νιάτα τους, αντί να πειραματισθούν δημιουργικά, με φαντασία, τόλμη και προπαντός ευαισθησία στον πλούτο της μουσικής πανδαισίας, σχεδόν μικρά παιδιά δηλαδή, παρίσταναν τους ζεϊμπέκες και τις χειραφετημένες μουσουλμανίτσες. Όχι δεν έχω τίποτε απολύτως με τους μουσουλμάνους και τις μουσουλμάνες, ίσα-ίσα που τους παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τους αναγνωρίζω και τους μελετώ όσο μπορώ και όσο μου επιτρέπουν οι ίδιοι, ακόμη και μέσα στα τεμένη τους. Είμαι όμως απόλυτα βέβαιος, ότι οι εν λόγω λικνιζόμενες, δεν έχουν ούτε την βασική ιδέα για το Ισλάμ και τις υποχρεώσεις του.

Χόρευαν λοιπόν με αργές, νωχελικές κινήσεις και χειρονομίες, σαν να είναι στα ουρί του Παραδείσου, σαν να είναι προθάλαμος Δερβίσηδων ή τάγμα με Γενίτσαρους, σαν οι κυρίες της ομηγύρεως να αποζητούσαν την μπούρκα ως ένδυμα ψυχικής απελευθέρωσης από τα κακά δεινά του δυτικού κόσμου. Σαν στην γωνία να άχνιζε ήδη το πιλάφι.

Κι’ όμως τίποτε απ’ αυτά δεν ίσχυε. Διότι όλα γίνονταν κοντά. Μάλιστα πίσω τους στο πλατό του στούντιο δέσποζε σαν διακοσμητικό της εκπομπής, μια γιγαντοαφίσα της νυκτερινής Καστοριάς που έκανε αισθητικά το σύνολο, ακόμη πιο. Πιο απογοητευτικό, πιο αποκρουστικό θα έλεγα. Και στα δικά μου μάτια και αυτά πιο οδυνηρό.

«Καλά» δεν υπάρχουν αρχές σ’ αυτόν τον τόπο σκέφτηκα; «Που είναι το κράτος» φώναξα περίπου για μια και πρώτη φορά ακόμη και εγώ στην ζωή μου. Να σταματήσει αυτόν τον κατήφορο και τον ξεπεσμό της περιοχής και ιδιαιτέρως των (τόσο) νεαρών ανθρώπων που ξεπέφτουν από τα σλάβικα στα γύφτικα και τώρα στα τούρκικα και σε κάθε λογής και είδους υποτιθέμενη παράδοση; Δεν μπορεί να αντιδράσει και να παρέμβει η πνευματική ομάδα αυτού του τόπου; Οι καθηγητές και οι δάσκαλοι έστω; Ο «κλήρος» στο κάτω-κάτω, που μόνο αν είναι να έλθει ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανεβοκατεβάζει καντήλια και μηρυκάζει κάτι για Τουρκίες και άλλα παρόμοια;

Είναι δυνατόν ύστερα από 1-2 μαρτυρικούς χειμώνες μετά απ’ αυτά τα αποκρουστικά τουρκικά σήριαλς στην τηλεόραση, να φθάσουν στο σημείο νέα παιδιά, χωρίς την παραμικρή εμπειρία, αναφορά ή συνειδητή επιλογή, να λικνίζονται σαν να είναι στα ανώγεια του Ικονίου – σαν να τους έλειπε μόνο ο ναργιλές. Αν έλειπε βεβαίως;

Που το πάει αυτός ο τόπος και πόσο πιο χαμηλά θα βρεθεί ακόμη, σκέφτηκα. Όχι τόσο απογοητευμένος, όσο απελπισμένος. Για ένα θέαμα και ένα τόπο, που οι κλειστοφοβική μερίδα της νεολαίας της, που παρεμπιπτόντως αποκλείεται να γνωρίζει οτιδήποτε από την Τουρκία και την Μέση Ανατολή, που τόσο εμπνέει τους γοφούς της, αποκλείεται να έχουν ταξιδέψει ως εκεί ήταν ολοφάνερα άβγαλτο το στήσιμό τους, υιοθετεί άκριτα τον μουσικό εκτουρκισμό μετά τον εκσλαβισμό, ως απάντησή της στις υπέροχες προκλήσεις του παρόντος και προπαντός του μέλλοντος.

Αγαπητή ΟΔΟΣ

Έστω και σ’ αυτούς τους χαλεπέστατους καιρούς, είναι προτιμότερο να έχει κανείς πλήρη συνείδηση της πραγματικότητας και των υποχρεώσεών του, από το νομίζει ότι βρίσκεται στο Χαλέπι. Ή σε κάθε τέως οθωμανικό περιβάλλον. Τόσο πολύ τους γυάλισε το άστρο της τουρκικής οικονομίας και κουλτούρας -την οποία επαναλαμβάνω δεν θα με ενοχλούσε αν πράγματι γνώριζαν και κατείχαν; Τόσο μεγάλη και ανθεκτική είναι τελικά η μουσική υπερηφάνεια της σημερινής νεολαίας της Καστοριάς και της Δυτικής Μακεδονίας, ώστε μόλις 100 χρόνια μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, να ξεχειλίζει ο μουσικός έστω νόστος της οθωμανικής εποχής; Νόστος απειρίας, αμάθειας και στην ουσία του προπαντός ξενοφοβικός.

Αδυνατώντας να απαντήσω στα ερωτήματα αυτά, έκλεισα αμέσως την τηλεόραση. Ωστόσο νομίζω ότι οι περιστρεφόμενοι Δερβίσηδες και περιστρεφόμενες Δερβισοπούλες, έμειναν εκεί και συνέχισαν την πνευματική και αισθητική εισβολή. Χωρίς καν να αντιλαμβάνονται την σημασία αυτής της ατμόσφαιρας.



Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 28 Φεβρουαρίου 2013, αρ. φύλλου 681

400 σχόλια:

  1. Ανώνυμος29/7/13

    "Άσε μας ρε [.....] που από τα πολλά τούρκικα σήριαλ που βλέπεις σου βγήκε έξω το...."

    Τρομπονίστα!
    Σους [.....] !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος29/7/13

    "Απλά δεν έμαθες καλά το μάθημα στο Τουρκικό προξενείο"...

    Απλά δεν γνωρίζεις ανάγνωση και γραφή και είσαι "για δέσιμο" (και για ...σιμο επίσης) . Μη το παιδεύεις!Δεν σε θέλει η λογική

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος29/7/13

    199@ Πόσο μα πόσο τεράστιος είσαι!
    Και δε μου λες... Ειδικεύτηκες και στο
    τ ρ ο μ π ό ν ι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος29/7/13

    "ο IQ σου είναι πολύ πεσμένο."

    κι εσένα το άλλο σου -ΓΝΩΣΤΟΤΑΤΕ πλέον!!!- [.....] τρομπονίστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος29/7/13

    "οι άνδρες έχουν τεστοστερόνη.

    "Α υ τ ά ( ποιά;) τα γιουσουφάκια λοιπόν, που υποστηρίζουν τον Ερντογάν, έχουν ορμόνες".

    Η ιατρική του μέλλοντος!
    (Νόμπελ στον Καστοριανό Χρυσαυγίτη!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος29/7/13

    Tα είπαμε κι άλλη φορά @199,200.
    Βγαίνοντας από Κοζάνη (παλιά εθνική οδός) στο αριστερό σου χέρι δυο "ειδικές κλινικές" περιμένουν για την περίπτωσή σου... Συμβάσεις με ΕΟΠΥΥ.
    Καλύτερα να πας μόνος σου όσο είναι νωρίς.
    Αργότερα δυστυχώς θα σε πάνε.
    (Ξέρεις τώρα... με τα άδεια μανίκια δεμένα στις πλάτες και λευκό μανδύα...).
    Εκεί να δεις τότε χορούς κι ορμόνες που δεν βάζει ο νους σου! Κι ελεύθερη φαντασία για τουρκικά προξενεία και γιοουσουφάκια δικέ μου!
    Μπορείς βέβαια να πάρεις μαζί σου και το τρομπόνι σου !
    Ίσως κι αυτό θέλει λιγάκι κούρδισμα από κανέναν ΚΟΥΡΔΟ περαστικό...

    "Ιρβιν Γιάλομ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος29/7/13

    σιγά! σιγά 199@ !
    θα ξεχαρβαλώσεις τη λυγερή σου μέση...
    σε καλό να σε βγει μπρε τόσο κουντούρντισμα!

    "Λωξάντρα"

    ΥΓ. και φάε μπρε τον κιοφτέ σου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος29/7/13

    Καλά τι έπαθαν ΑΥΤΟΙ? Με ΟΛΟΥΣ μαλώνουν?
    Έχουν κάποιο πρόβλημα?
    Μόνο οι απόψεις τους είναι "σωστές" και όλοι άλλοι δε μπορούν να έχουν άποψη. Κι αν έχουν, τους κηρύττουν πόλεμο. Έναν-έναν τους παίρνουνε! Κανέναν δεν αφήνουν ήσυχο.
    Μόνο μεταξύ τους δεν έχουν μαλώσει (ακόμη!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος29/7/13

    Έτσι, Ε? 209@
    Τότε φάε κι εσύ τον κιοφτέ σου και πέσε να ησυχάσεις κάτω από το μεγάλο πλατάνι της σάχλας!

    ξανα-Λωξαντρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος29/7/13

    @210 ξανα-Λωξαντρα-ες

    Γράφετε ιστορία κάτω από το μεγάλο πλατάνι της Κακίας.
    Γι’ αυτό μαλώσατε μ’ όλους.
    Δε φταίνε οι ζέστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος29/7/13

    Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε αγαπητέ!
    Αλλά δεν το πολυπιστεύω πως μαλώνουμε με τα ρούχα μας... Κάτι θα φταίει.( Τι;;;)
    THAT'S THE QUESTION,,,
    Κι από τη σάχλα προτιμώ την Κακία (και την Ακακία άμα έχει καλό ίσκιο)

    ας πουμε -Λωξάντρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος29/7/13

    Το ότι προτιμάς την κακία, φαίνεται.
    Και προφανώς αυτό φταίει.
    Μη ψάχνεις άλλα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος29/7/13

    θλίψη προκαλείς Λωξάντρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος29/7/13

    "Μόνο οι απόψεις τους είναι "σωστές" και όλοι άλλοι δε μπορούν να έχουν άποψη"

    "Άποψη" είναι να ονομάζεις όποιον διαφωνεί Τούρκο, Υπάλληλο του τούρκικου Προξενίου, γιουσουφάκι, Σουλεϊμαν, Χούλια κλπ κλπ
    και να θες να τον διώξεις από τη χώρα;
    (και να δίνεις λόγο και σημασία στο τρομπόνι το χρυσαυγίτικο... που μας γέμισε αλογόμυγες δω μέσα μήνες τώρα).

    Αει καλά μπάνια!
    Και το κεφάλι μέσα να δροσιστείτε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος29/7/13

    Ναι καλά, ενώ εσύ-είς δικαιούστε να έχετε απόψεις του στυλ:
    «Τρομπόνι», «Στουρνάρια», «Τούβλα», «Χρυσαυγίτη», «Χρυσαύγουλο», «Χρυσό μου αυγοπαίδι», «Αλογόμυγα», «Μπαγλαμά», «Νούμερο», «Αγράμματε», «Βλάκα»…
    … και πόσα άλλα έχει βγάλει η κακία σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ανώνυμος29/7/13

    214@ Μη κλάψεις κι όλας κι έχουμε άλλα...
    (και τα παπαδοδασκαλιστικα στον άμβωνα και το εξομολογητήριο! Οχι πάντως εδώ!).

    Λωξάντρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε λέει Μαν ο Μικροπρεπής29/7/13

    https://www.youtube.com/watch?v=heA1tV9-rDE

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος29/7/13

    Υπάρχει ένα άρθρο του εξαιρετικού Κωνσταντίνου Δούφλια με τίτλο "Οι Καστοριανοί Εβραίοι". Τι γνώμη έχει επ' αυτού ο κύριος Τ[....]; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να καταθέσει την άποψή του. Όπως και πάρα πολλοί εδώ μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος29/7/13

    Εσύ πάντως φαίνεται ότι κατέθεσες την άποψή σου:
    Όλοι οι κακοί είναι οι Καστοριανοί, κι όλοι οι καλοί οι Τούρκοι και οι Εβραίοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος29/7/13

    Το ["...."] (και τα συνώνυμα-συνεπαγόμενα) αφορούν συγκεριμένο άνθρωπο που δεν έχει αποποιηθεί την σχέση του ως "συναγωνιστής" της συγκεκριμένης συμμορίας (έχουν δοθείς links που τον βλέπουμε να πρωτοστατεί-[....] ως ["...."]). Και το ["...."] επίσης αφορά τον ίδιο μια κι έχει [....].
    Το "νούμερο" αφορά την αρίθμηση του μπλογκ της ΟΔΟΥ που μας μπερδεύει -στο καλό της!!- άσχετα αν προκαλεί συνειρμούς...
    Τ΄άλλα δεν ξέρω ρε φίλε...
    Όλες τις βρωμιές "Τούρκοι" και "Τουρκόφιλοι" πρέπει να τις ξεστομίζουν;
    Όσο για τις "αλογόμυγες" που λες ...Τις έχω μανία και τις κυνηγώ ανελέητα... Δεν μπορώ να τ΄αποφύγω.

    "απέ τη ΤΡΙΑΝΔΡΙΑ μεριά"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος29/7/13

    Γιατί μπρε καρντάση?
    Ντροπή είναι να είσαι Τούρκος ή Τουρκόφιλος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος29/7/13

    Τουρκόφωνος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος29/7/13

    @ συντάκτη του άρθρου
    Αυτό που πρωτίστως αμαυλίζει, εκφυλίζει, ρίχνει χαμηλά και τελικά διαλύει αυτόν τον τόπο όπως και την κάθε κοινωνία είναι η υποκρισία, η κολακεία, η προδοσία και το ψέμα που ρέουν άφθονα κρυμμένα πίσω από τα φανταχτερά λόγια κάποιων "δασκάλων που διδάσκουν και νόμο δεν κρατούν".
    Πιστεύω καταλαβαίνεις πολύ καλά τη εννοώ κύριε συντάκτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος30/7/13

    Συγγνώμη, έκανα λάθος! ΔΥΟ ΓΙΑΤΡΟΙ χρειάζονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος30/7/13

    Είναι σύμπτωση ότι όλα τα σχόλια το τελευταίο διάστημα γράφονται καταιγιστικά και με παράξενη μανία για Μουσικολόγους της Καστοριάς, και για τη Μουσική των Τούρκων;

    Το ένα στην ανάρτηση "Κάποτε στην Καστοριά - Η μουσική κίνηση στην Καστοριά 1900-1940", που αναφέρεται στην επιτυχημένη παρουσίαση του Μουσικολόγου κ. Ιωάννη Τσακιρίδη στις 9 Μαρτίου 2013 στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

    Και το άλλο στην ανάρτηση "Τα καλά παιδιά καλά χορεύουν" που αναφέρεται στους νεαρούς Έλληνες που χόρευαν χορούς Τούρκικους με Τούρκικους στίχους στην τηλεόραση του Flash.


    Και στη μία ανάρτηση και στην άλλη καταφέρονται με μανία κατά του κ. ΙωάννουΤσακιρίδη και της Καστοριανής Μουσικής Παράδοσης, και υπέρ της Τούρκικης Μουσικής, της Τουρκοφιλίας και Τουρκοφωνίας.

    Τι να κάνουμε όμως, η ζωή τα φέρνει αλλιώς!
    Η Καστοριά απελευθερώθηκε από τον Τουρκικό Ζυγό και δεν ανήκει πλέον στην Τουρκιά.
    Κατανοώ ότι η νοσταλγία για την εποχή πριν την απελευθέρωση, είναι αβάσταχτη
    για μερικούς.


    Για επιβεβαίωση των ισχυρισμών μου εδώ:

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/07/blog-post_8.html

    και εδώ:

    http://odos-kastoria.blogspot.gr/2013/06/iyi-cocuklar-iyi-dans.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Γοργόνες και Μάγκες30/7/13

    Εδώ που τα λέμε και με αφορμή τα σχόλια όπου δίνονται συμβουλές (ή απαγορεύσεις τύπου «σιώπα»), επιτρέψτε μου κι εμένα δυο λόγια.
    Για σένα, ψυχούλα, έχω τρεις (ά-φθονες) συμβουλές (κάτω από τον άμβωνα, έξω από το εξομολογητήριο… οϊμέ!). Ελπίζω ότι καταλαβαίνεις πολύ καλά τί εννοώ, μάτια μου! Και το γράμμα και το πνεύμα.
    1) Πρόσεχε τα λόγια σου, αλλά κυρίως τον χώρο και την ώρα που τα λες, γιατί οι νέες σου γνωριμίες δεν έχουν ακόμη πιστοποιητικά φερεγγυότητας και έχουν πολλά ψωμιά να φάνε ... για να φθάσουν τους παλιούς σου Φίλους (κι αν ποτέ τους φθάσουν… δεν συμφωνείς;)
    2) Πρόσεχε πού ρίχνεις τα μάτια σου, γιατί στις παραλίες που περπατάς φέτος το Καλοκαίρι κυκλοφορούν και γοργόνες ! Δεν πιστεύω ότι είναι του χαρακτήρα σου οι αταίριαστες παρέες. Ούτε καν για να βγαίνουν συμπεράσματα ότι τις εγκρίνεις κιόλας. Έτσι τιμάς τις παλιές σου Φίλες;
    3) Μη βιάζεσαι να απλώσεις δίχτυα για ψάρεμα, γιατί χρειάζονται μπάλωμα γερό. Ρεγουλάρισε την κατάσταση, για να μη πάθεις χειρότερα.
    Αυτά δεν τα γέννησε η φαντασία μου. Τα είδα με τα μάτια μου κι εγώ όπως όλος ο κόσμος. Σε καλό να σε βγουν!
    Επειδή δεν μπορώ να σου βάλω εγώ μυαλό, θα το λάβεις άνωθεν, εάν στρέψεις τα μάτια σου πρώτα χαμηλά και ξαναδείς προσεκτικά όλες τις φωτογραφίες των φετινών σου διακοπών και ύστερα στον ουρανό, για να ζητήσεις βοήθεια.

    ΥΓ. Καλά μπάνια και κάνε και καμιά βουτιά και για μένα που ξεροσταλιάζω έβδομη χρονιά φέτος.

    Φιλάκια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος30/7/13

    @227 Τι πίνεις και δε μας δίνεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος30/7/13

    @228
    Μπορεί και να σου δίνει αλλά εσύ πιθανόν δεν είσαι άξιος για αυτό το κέρασμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος30/7/13

    @225

    Έλα στην Καστοριά! Έχουμε ΤΡΕΙΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ.
    Όποιος τους πιστεύει, τον βοηθούν.
    Όποιος άπιστος, πνίγεται σε μια κουταλιά νερό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος30/7/13

    @Γοργόνες και Μάγκες
    Είπανε ότι σήμερα θα είναι η ημέρα με τις υψηλότερες θερμοκρασίες. Όντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Γοργόνες και Μάγκες30/7/13

    Ηρεμήστε ΤΖΟΥΤΖΟΥΚΛΑΡΙΑ !!! Αφού δεν σας αφορά, γιατί τσιμπάτε σαν μαρίδα;
    Ξέρει η ψυχούλα ανάγνωση... Μην αρχίσω να αμφιβάλω τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος30/7/13

    Μήπως εσύ δεν ξέρεις ανάγνωση και γραφή Γοργορομάγκα μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος30/7/13

    Λοιπόν Γοργόνα ... μιλάμε για πολυ μαγκιά!
    Αλλά...
    έπεσες στα πολυ ρηχά!
    ΦΥΣΙΚΑ
    "Οτι πέρασε περνάει" και εις άλλα με υγεία.
    Κι εσυ -με τις καινουργιες παρέες εννοώ- θα καλοπορευτείς. Μέχρι που βγάζεις και Δήμαρχο αξιώσεων. Φοβάμαι και βουλευτή...
    Και στ' ορκιζομααι ΦΥΣΙΚΑ δεν έχασε η Βενετιά βελονι ούτε από δω μεριά ούτε περοσσότερο απο κει που όλα λάμπουν απο τιμιώτητα, αγαθότητα, καλους σκοπούς ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ πολών καρατίων.

    Αλλα η θλιψη για την ΠΡΟΣΤΥΧΙΑ... μένει!

    Λωξαντρα κλπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανώνυμος30/7/13

    @ Γοργόνες και γιουσουφάκια
    Παραλήρημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος30/7/13

    @@@@@@@@ 233-34-35
    Εσείς μπρε είστε άρτζι, μπούρτζι και λουλάς.
    Ξεπεράσατε και τους δερβίσηδες στο στροβίλισμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος30/7/13

    Καλά ρε παιδιά, άλλη δουλειά δεν έχετε να κάνετε, εκτός από το να γράφετε σχόλια για μουσικολογίες, μουσικές και γοργόνες;
    Τι συμβαίνει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος30/7/13

    Ωχ παιδιά!
    Ξεκίνησαν τα σχόλια στην ανάρτηση της Σόνιας για τους Σλαβόφωνους.
    Αυτό κι αν θα εξελιχθεί σε θερμό καλοκαίρι!!
    Πέρυσι είχαμε μόνο τους Σλαβόφωνους.
    Φέτος και τους Τουρκόφωνους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος30/7/13

    "Υπάρχουν οι εχθροί εκτός των τειχών και οι εχθροί εντός. Όποιος δεν συμφωνεί μαζί μας είναι αντίπαλός μας, ανθέλληνας, προδότης. Χρειάζεται «αίμα στην αρένα» ...

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_30/07/2013_528379

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Κυνικός Φιλόσοφος από τον Σείριο30/7/13

    Ω αυτά τα Κυνικά Καύματα !
    Αφήνουν ανοιχτά τραύματα.
    Πότε θα δούμε θαύματα ;

    http://tvxs.gr/news/%CE%AD%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%88%CE%B1%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CF%80%CE%B1%CE%BD/%CF%84%CE%BF-%CE%AE%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%BF-%CE%BA%CE%B1%CF%8D%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD-%CF%83%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%85

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Γοργόνες και Μάγκες31/7/13

    Βρε ψυχούλα, βρε ψυχούλα … γιατί θύμωσες και ξέσπασες τόσο άσχημα; Θα με κάνεις να μην ξαναμιλήσω. Δεν πιστεύεις ότι έβαλα τα δυνατά μου για να μη σε θίξω;
    Επειδή μας φλόμωσαν όλοι οι άλλοι, είπα να δώσω κι εγώ τρεις συμβουλές σε εσένα που έχω (μάλλον είχα) το θάρρος. Αν θες εσύ να ξεκαλοκαιριάσεις σε όποια παραλία γουστάρεις, σε εμένα θα δώσεις λογαριασμό; Τι σου είμαι; Το πολύ-πολύ… ακόμη ένα νούμερο στην ατζέντα σου …

    Φιλικά πάντοτε.

    (Για να πω την αλήθεια δεν κατάλαβα την απάντησή σου, εκείνο το «Προστυχιά» το προσάπτεις σε εμένα; Να θυμάσαι πάντως ότι δεν φτύνω εκεί που φιλούσα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος31/7/13

    "δεν φτύνω εκεί που φιλούσα..."

    "Παρακαλώ, θυμού καλά, ό,τι σου λέω τώρα,
    και γρήγορα μισεύγω σου, μακραίνω από τη χώρα.
    Kι ας τάξω ο κακορίζικος, πως δε σ’ είδα ποτέ μου,
    μα ένα κερίν αφτούμενον εκράτουν, κι ήσβησέ μου".


    "Aγαπηθήκαμε" (δυστυχώς σφόδρα) μα δε "φιληθήκαμε" (φαίνεται)ποτέ!

    Στην άλλη τη λέξη επιμένω πολύ ( στοχάσου...)

    Λωξάντρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμος31/7/13

    Λωξάντρα ξέχασες να πιεις αγίασμα από το Μπαλουκλί ή έστω να φας ένα χαλβαδάκι και στάζει πίκρα το στόμα σου.
    Υπέροχο που θυμήθηκες και θύμισες τον Ερωτόκριτο. Κι από τους πρώτους στίχους να τον ακούσει κανείς έχει πολλά να κερδήσει.
    Αγάπες και φιλιά δεν τα καταλαβαίνω σε εισαγωγικά, ειρήνη ημίν.
    Όσο για τον τελευταίο στοχασμό, μία είναι η σκέψη μου σε αυτήν σου την επιμονή.

    Το πίπτειν ανθρώπινον. Το συγχωρείν Θείον. Το εμμένειν σατανικόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος1/8/13

    Μπερδέψατε τα χάπια σας.
    Τόσους μήνες άλλα αντ' άλλων παίρνετε!
    Φαίνεται οι οδηγίες είναι γραμμένες στα... Ελληνικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμος1/8/13

    254@
    για κούλαρε γιατί δεν σε βλέπω νάχεις ...Χαπι END!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος2/8/13

    Παιδιά καλοκαιράκι είναι, δε κάνετε κανένα ταξίδι κατά την "πατρίδα"? Ανατολικά, ξέρετε εσείς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ανώνυμος2/8/13

    εκκαθαριστή των πληθυσμών ...ΚΟΥΛΑΡΗΣΕ είπαμε!
    (Έχουμε τη ζέστη έχουμε και το δικό σου το χαβά...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Ανώνυμος2/8/13

    Το πίπτειν ανθρώπινον. Το συγχωρείν Θείον. Το εμμένειν τουρκικόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ανώνυμος2/8/13

    ...κι όπου συνεχίζει να μην παίρνει από λόγια κανείς το να πίπτει κι ολίγη ράβδος πάλι ανθρώπινον και καθόλου τουρκικόν.
    Απλώς ανθρώπινον και το πάθος (διάφορο της εμμονής)!

    Λωξάντρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος2/8/13

    Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο.
    ......
    Των Σούφι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος2/8/13

    Υπάρχουν τουρκόφωνοι στην Καστοριά εν έτει 2013?
    Από πού μας ήρθαν?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ανώνυμος3/8/13

    Τούρκοι Ξετούρκοι, αφήστε τα σχόλια, και ανεβείτε στο River party.
    Για την πάρτι σας θα ρίξουμε άμα λάχει και κανά τσιφτετέλι δερβίσικο, να θυμιθούμε τις ρίζες μας (μετά ναργιλέως βεβαίως βεβαίως)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος3/8/13

    (Ιαχές προ ολίγου στο ρίβερ πάρτυ):
    Κου-κου-ζέ-λης!
    Κου-κου-ζέ-λης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ανώνυμος3/8/13

    "Βαστάτε Τούρκοι τ' άλογα!"
    Καστοριανοί τα ...party!

    "Το μέλι τρων οι άρχοντες"
    κι η Αγέλη ....Κουκουζέλη

    Λωξάντρα (με άντρα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος3/8/13

    "Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο.
    ......
    Των Σούφι!"

    ...κι οι άρες μάρες κουκουνάρες
    από τον κόσμο των ...τζούφι!

    Σούφι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ανώνυμος3/8/13

    http://www.youtube.com/watch?v=hkktEf_4irs

    με φωνάξατε;

    "St. John Koukouzelis"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος3/8/13

    "να θυμιθούμε τις ρίζες μας (μετά ναργιλέως βεβαίως βεβαίως)"

    Τις ρίζες σου με ναργιλέ
    και τον βαρύ γλυκύ καφέ
    θε νάβρεις βράδυ στον τεκέ
    που σε προσμένουμε καλέ!

    "dervis σβουρού"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ανώνυμος3/8/13

    251,252,253,254@

    "Πάλιν τον καύκον έπιες...
    πάλιν τον νουν απώλεσας!"

    "Κουκουζέλης Ιωάννης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ανώνυμος3/8/13

    river... party...

    ε λ λ η ν ι κ ό τ α τ α βλέπω!

    Ο Κουκουζέλης όμως (που ειρωνεύεσαι -γιατί έτσι κάνουν όλοι οι αμαθείς) πως να το κάνουμε;
    Θέλεις δε θέλεις δικέ μου είναι ΕΛΛΗΝΑΣ!

    Εσύ όμως εξακολουθείς να παραμένεις και τυφλός και κουφός! Και πήρες σβάρνα τα Νεστόρια!

    Λωξάντρα δίχως άντρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Τώρα εκτός από τους Τούρκους προστέθηκαν και οι Βούλγαροι!3/8/13

    Βρε βρε τον "πτυχιούχο" που κατηγορεί όλους τους άλλους ως αμαθείς και ο ίδιος είναι τενεκές!!!!!!

    Ε όχι και ΕΛΛΗΝΑΣ ο Κουκουζέλης!!!!!!!!!
    από την Αλβανία και από ΒΟΥΛΓΑΡΑ μάνα!!!!!!




    ΥΓ Τι να κάνουμε προτιμούμε εμείς στο Νεστόριο τα αγγλικά (river party), παρά τα βουλγάρικα όπως εσείς με το -ζέλης!

    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ανώνυμος3/8/13

    Ο... Έλληνας Κουκουζέλης έγραψε ένα μοιρολόϊ για την μητέρα του που το ονόμασε: ΒΟΥΛΓΑΡΑ!

    Καλέ ωραίος ο Κουκουζέλης σαν Έλλην!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Св. Йоан Кукузел - Полиелей на българката3/8/13

    http://www.youtube.com/watch?v=1x7wrZWDiaU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Ανώνυμος3/8/13

    Λωξάντρα δίχως άντρα!

    ____

    Βρες επειγόντως άνδρα.
    Επειγόντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ανώνυμος3/8/13

    264@ ξεστραβώσου και κοίταξε πεντέξη σχόλια παραπάνω!

    Λωξάντρα (με άντρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Ανώνυμος3/8/13

    262@
    Αν η μητέρα του ήταν "Βουλγάρα" σαν ΤΙ θα 'πρεπε να γράψει για το θρήνο της (καθώς τον θεωρούσε νεκρό και την αντίκρισε κρυφά που τον μοιρολογούσε;)
    Και το "Χαίρε νύμφη ανύμφευτε" δικό του ήταν!
    Κοιταξέ το αν μπορείς! (προσχ. ΛΙΑΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΟΑΙΜΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!)

    http://www.youtube.com/watch?v=X_ezWDzgS6k#at=14

    "ΧΩΡΙΣ ΠΤΥΧΙΟ από τη ΧΙΟ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Ανώνυμος3/8/13

    253@
    To στέλνεις με θαυμασμό και ΔΕΟΣ ελπίζω κι όχι για τα ...Κυριλλικά"της επικεφαλίδας. Ο ϋμνος είναι θαυμάσιος!
    Άγιος της Ορθοδοξίας υπήρξε ο Κουκουζέλης και Μέγας Υμνωδός.
    Τί θα πρεπε δηλαδή να γίνει;
    Να φορτώνουμε με ύβρεις και ανόητο εμπαιγμό τη μνήμη του όπως συνεχίζουν ορισμένοι που περνιούνται καλά και ντε εμπροσθοφυλακή της πέτσινης ελληνικότητας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Ανώνυμος3/8/13

    Εσύ μιλάς [.....] και κατηγορείς τους άλλους ως αμαθής λέγοντας ότι είναι Έλληνας!
    Γράφεις πιο πάνω: "Ο Κουκουζέλης όμως (που ειρωνεύεσαι -γιατί έτσι κάνουν όλοι οι αμαθείς) πως να το κάνουμε;
    Θέλεις δε θέλεις δικέ μου είναι ΕΛΛΗΝΑΣ!"
    ΨΕΥΤΗ!
    Τώρα ξαφνικά παραδέχεσαι ότι η μητέρα του είναι Βουλγάρα!
    Ναι! Ναι! Είναι γνωστό ότι οι Βουλγάρες μάνες γεννούν Ελληνόπουλα!

    Άρε πάνε ρίξε ένα μπάνιο μαζί με τον άλλον να συνέλθετε!
    Γιατί σαν πολύ τα μυαλά σας βράζουν από το μίσος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Θαύμα! Θαύμα! Θαύμα!3/8/13

    Επιτέλους! Έγινε το θαύμα!
    Μετά τόσους μήνες, ένας από τους 3 παραδέχθηκε ότι ο Κουκουζέλης είναι μισός Βούλγαρος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Αχ ρε μάνα, γιατί δεν είσαι Βουλγάρα ή Τουρκάλα, να νιώσω προοδευτικός!3/8/13

    Τελικά γουστάρετε το Ελληνοβουλγαρικό και το Ελληνοτουρκικό.
    Τους Σλαβόφωνους και τους Τουρκόφωνους!
    Ε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Ανώνυμος3/8/13

    Nestorio και river party
    μας κλείνουνε με πονηριά το μάτι
    γλεντάκηδες στου ποταμιού την άκρη
    και για το […..] τους ούτ' ένα δάκρυ.

    εκεί που έπιναν νερό αρκούδες
    τώρα οι [….]!

    στον κύριο "εμείς στο Νεστόριο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Ανώνυμος3/8/13

    κατηγορείτε τους άλλους "ως αμαθής"

    άντε ρε πάγαινε σχολειό πρώτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Ανώνυμος3/8/13

    Δεν κρύβεται η α γ α μ ί α δυστυχώς!

    Σίγκμουντ Φρόϋντ (αυστριακός ψυχαναλυτής και οπιομανής).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Ανώνυμος3/8/13

    "εκεί που έπιναν νερό οι αρκούδες
    τώρα γλεντάνε καλιακούδες"!

    (άσε ρε μπλογκερ το στιχο ελευθερο!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Ανώνυμος3/8/13

    Να προσβάλλεις Έλληνες πολύ γουστάρεις;
    Ε;;;;;;
    Και να υπερασπίζεσαι Τούρκους κ Βούλγαρους ακόμη πιο πολύ;
    Ε;;;;;
    Τραβάει το αίμα πώς να κάνουμε!
    Άσε τους Έλληνες και το Νεστόριο ήσυχους, να μη σου ρθω στο χωριό σου […..] να σου κόψω [......]
    Τάκουσες [......]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. ΤΙ ΖΗΛΕΙΑ!3/8/13

    Φθόνο τώρα ΚΑΙ για το RIVER PARTY!!!!
    Μήπως θα έπρεπε να προσκαλέσουμε κανένα Τουρκικό συγκρότημα από τα βάθη της Τουρκίας με ναργιλέδες να μας χορεύουν οι Δερβίσιδες και οι Τουρκάλες, για να πούνε οι φίλοι μία λέξη καλή για τους ΕΛΛΗΝΕΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Ανώνυμος3/8/13

    269@
    Κι ο γεννηθείς εν Σάλζμπουργκ "κοζανίτης Κάραγιαν" δυστυχώς είχε προπροπροπροπρο-Πάππο από την Κοζάνη ενώ η μητέρα του Μάρτα κατάγονταν από τη Σερβία (ΣΛΑΒΑ!!!)...
    Τι θες να μας πεις; Εκφράσου ελεύθερα παιδί μου!
    Φον Καραγιάννης εκ Κοζάνης,
    μέλος του [....] κόμματος
    και ΙΣΟΒΙΟΣ θαυμαστής του [....]
    [Αυτήν την ιδεολογία, ο Χέρμπερτ φον Κάραγιαν ουδέποτε αρνήθηκε, ούτε έκανε δηλώσεις μετανοίας, ακόμα και κατά την διάρκεια της σκληρότερης [....]. Πράγμα που οδήγησε πολλούς καλλιτέχνες εβραϊκής καταγωγής, όπως ο Αρθούρος Ρουμπινστάιν, να αρνηθούν να παίξουν κάτω από την μπαγκέτα του]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Ανώνυμος3/8/13

    "Άσε τους Έλληνες και το Νεστόριο ήσυχους, να μη σου ρθω στο χωριό σου […..] να σου κόψω [......]
    Τάκουσες [......]"

    Ωρε ρευμα ο ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ!!!
    Στ΄αρματα ορε΄έλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Ανώνυμος3/8/13

    Οι Καστοριανοί σας φταίνε, οι Νεστορίτες σας φταίνε!
    Μόνο οι Τούρκοι και ο Αττίλας δεν σας φταίει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Ανώνυμος3/8/13

    "Τραβάει το αίμα πώς να κάνουμε!"

    Πήγαινε αύριο στο σταθμό αιμοδοσίας (πλερώνω εγώ) να σου κάνουν ένα DNA!

    Αν δεν σε βρουν "καθαρό" θα φύγεις από τη ΧΡΥΣΑΥΓΗ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ανώνυμος3/8/13

    Δε φθονώ το "ρίβερ πάρτι"
    (ίσα ίσα παίρνω μάτι)
    πάλκο στον Αλιάκμονα
    μπουζούκια και παράπονα
    Σκυλάδικο μες στις πηγές
    έντεχνο για τις ενοχές

    Ο Ελληνάρας έχτισε παντού
    για να γλεντάει
    και το κεφάλι το ξερό
    κάποτε θα βαράει!

    "Άκης Κάτου" (αδελφός του Πάνου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Ανώνυμος3/8/13

    Ο ένας αναντάμ, ο άλλος μπαμπαντάμ και ο τρίτος αμάν αμάν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Ανώνυμος3/8/13

    "Ρίβερ"...ρε είναι ο Ποταμός Αλιάκμονας;

    "Μπάρακ Ομπάμα"

    *που μου θες και ναργιλέδες ΞΕΝΕΡΩΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Ανώνυμος3/8/13

    ΤΙ ΖΗΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ RIVER PARTY!
    ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΑΡΤΥ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ*


    *ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ!

    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Ανώνυμος3/8/13

    "Ο ένας αναντάμ,
    ο άλλος μπαμπαντάμ
    και ο τρίτος αμάν αμάν!"

    ...κι εσύ χάνος στο χαμάμ που παριστάνεις τη μαντάμ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Ανώνυμος3/8/13

    και Ο Αττίλας ήταν Τούρκος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. Ανώνυμος3/8/13

    Κύριοι έχουν δικαιώματα οι πάντες στην Ελλάδα.
    Ακόμη και οι Τούρκοι, οι Αζέροι και οι Μογγόλοι.
    Οφείλουμε να τους σεβαστούμε και να τους προφυλάξουμε από τον ρατσισμό.
    (Προφανώς μόνο οι Έλληνες δεν έχουν δικαιώματα στην Ελλάδα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  86. Ανώνυμος3/8/13

    "να σου κόψω [......]"

    Εγώ λέω να κόψεις τις [....]!

    "Βούλγαρος αλήτης"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  87. Ανώνυμος3/8/13

    Πω πω πω! Πλάκωσαν από παντού οιεχθροί:
    Τι ζήλια; τι φθόνος;
    για την Καστοριά ΜΑΣ , για τα μουσικά ΜΑΣ πράγματα, για τη καθαρότητα της φυλής ΜΑΣ, για την αριστοκρατία ΜΑΣ, για τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ πάρτυ μας, για τις λαμπρές μας συνήθειες ...Και άλλες μοναδικές και αξεπέραστες μοναδικότητες που τις ξεύρουμε μονάχα εμείς!


    Για την κατάντια μας ,για το ΦΡΙΚΤΟΤΑΤΟ αδιέξοδό μας ας μη μιλήσει κανείς...

    Τι σαχλαμάρα λέω εγώ!

    "Γιωργος Μουφλουζέλης"
    Ρεμπετης εκ Πειραιώς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  88. Ανώνυμος3/8/13

    να κόψεις τις ΑΚΑΚΙΕΣ (μεγάλωσαν)!


    (άστο αυτό μπλόγκερ θα καταλάβει το παιδί!)

    ο ξανα-Βούργαρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  89. Ανώνυμος3/8/13

    "μόνο οι Έλληνες δεν έχουν δικαιώματα στην Ελλάδα"

    Σώπα ρε mister...
    Χωρίς δικαιώματα έγινε όλο αυτό το χάλι εδώ πέρα;
    ΜΟΝΑΧΟ ΤΟΥ ΦΥΤΡΩΣΕ;

    "Loua Loua"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  90. Ανώνυμος3/8/13

    "Πω πω πω! Πλάκωσαν από παντού οιεχθροί: Τι ζήλια; τι φθόνος; για την Καστοριά ΜΑΣ , για τα μουσικά ΜΑΣ πράγματα, για τη καθαρότητα της φυλής ΜΑΣ, για την αριστοκρατία ΜΑΣ, για τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ πάρτυ μας, για τις λαμπρές μας συνήθειες ...Και άλλες μοναδικές και αξεπέραστες μοναδικότητες που τις ξεύρουμε μονάχα εμείς!"

    * * *

    "Πω πω πω! Μόνο τους Τούρκους και τη Τουρκία να μην σε θίξουμε!
    ΝΤΡΟΠΗ σου [....]!
    Άρε σε κάτι τέτοιους [....] σα κι εσένα, ανεβαίνει η Χρυσή Αυγή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  91. Ανώνυμος3/8/13

    @287
    Φυσικά δεν ήταν ο Αττίλας Τούρκος. Όμως τα κόκαλα των Κυπρίων Αδελφών μας θα τρίζουν με τα σχόλια σας υπέρ του Αττίλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  92. Ανώνυμος3/8/13

    292,293@

    "Έχ'ς ξιφύγ"!!!
    Και μη κάθεσαι πολύ στον ήλιο μη σούρθει και κανας νταμπλάς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  93. Ανώνυμος3/8/13

    ...και κόψε τις ΑΚΑΚΙΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  94. Ανώνυμος3/8/13

    ρε 292-93@
    "Άλλα αντ’ άλλα της Παρασκευής το γάλα"!

    Σας έφεραν καμιά γερή παρτίδα από Αφγανιστάν κι αρχίσατε κουκουρουκου στα κεραμίδια;
    Δεν πάτε στο Νεστόριο που ένας εδώ παραπάνω μας υποσχέθηκε ναργιλέδες;
    Να σας πέσει λίγο πιο ελαφρύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  95. Ανώνυμος3/8/13

    Τους Κύπριους Αδελφούς δεν τους λυπήθηκες όταν τους έστελνες τον Ιωαννίδη ΣΟΥ και τους κανόνιζε με τον Σαμψών μια χαρά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  96. Ανώνυμος3/8/13

    Για την ΟΔΟ όμως δεν λες τίποτε που μας φλόμωσε με βαρβαρική (ανατολίτικη, τουρκικη,αράβικη, Μογγόλικη κτλπ ποίηση της στέπας της ξέρας της ερήμου ) καθώς προσφάτως πληροφορήθηκα...

    Ερντογάν ο φίλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  97. Δύο μέτρα δύο σταθμά4/8/13

    Μιλάς τώρα για την ΟΔΟ, εσύ που μόνο φαρμάκι στάζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  98. Ανώνυμος4/8/13

    (Περί Βουλγάρων)
    A ! καλά που το θυμήθηκα...
    κι ο Ανδρέας Εμπειρίκος γεννήθηκε στη Βράιλα Ρουμανίας, κι ο Ιάνης Ξενάκης επίσης.
    Τι σχέση έχει αυτό με την Ελληνικότητά τους;
    Κι εσύ που μου κορδώνεσαι σαν γύφτικο σκεπάρνι φουσκωμένος "Έθνος"...
    Για πες μου μήπως γνωρίζεις τον συντοπίτη σου Loukas Samaras;
    Επίσης μπορώ να σου αραδιάσω εκατό ονόματα Ελλήνων (ΜΕΓΑΛΩΝ) που θα ντρεπόταν ο κάθε λογικός άνθρωπος να τους έχει για ομοαίματους και συμπατριώτες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  99. Ανώνυμος4/8/13

    299@
    o φαρμακωμένος βλέπεις το αποβάλλει (ιδρώτας, άδηλος αναπνοή, εισπνοή εκπνοή-ούρα κλπ)...
    Βιολογικώς φυσικόν επακόλουθον
    Κι όποιον πάρει ο χάρος. (Μην εγγιζετε!)

    "Το σακάκι (φαρμάκι) μου κι αν στάζει"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  100. Ανώνυμος4/8/13

    Οι Ελληνες σήκωσαν τα όπλα εναντίον του αλλόθρησκου Οθωμανού δυνάστη. «Για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την Ελευθερία» πολέμησε ο Κολοκοτρώνης.
    Δεν θα ρθειτε τώρα εσείς να μας προπαγανδίζετε υπέρ του Οθωμανού!
    ΑΙΣΧΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  101. Ανώνυμος4/8/13

    302@
    δεν είπαμε να μη βγαίνεις ΝΤΑΛΑ μεσημέρι όξω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  102. Ανώνυμος4/8/13

    γεια σου 302@ με τα καρυοφίλια σου!
    Και τα ...χάλκινα "τρομπόνια" σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  103. Ανώνυμος4/8/13

    Και ...σου το ξαναγυρνώ πίσω" ...ΑΚΑΚΙΕ!

    !!! ΣΟΧΣΙΑ (διαβάζεται ανάποδα)

    "Προπαγανδιστής"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  104. Ανώνυμος4/8/13

    Η Καστοριά γνώρισε επί Τουρκοκρατίας τη μεγαλύτερη οικονομική άνθηση, αυτό μαρτυρούν οι μεταβυζαντινές εκκλησίες και τα αρχοντικά και οι ιστορικές πηγές από τον 17ο αι. Σταματήστε πια με τον αιώνιο μύθο του τουρκικού ζυγού και της καταπίεσης, μια χαρά ήμασταν τότε, χειρότερη καταπίεση και κατάντια από τη σημερινή δεν υπάρχει. Ξεκολλήστε πια από τους εθνικούς μύθους και πιάστε την πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  105. Ανώνυμος4/8/13

    @306
    Γειά σου ρε Πέτρο Τατσόπουλο, με τα ωραία σου!
    Τώρα έλα να μας [……] και την μισή Καστοριά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  106. ΘΑ ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ4/8/13

    Είναι σίγουρο πλέον ότι είναι παχυλός ο μισθός από το Τουρκικό Προξενείο!!!!
    Δε δικαιολογείται αλλιώς.
    ΝΤΡΟΠΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  107. Ανώνυμος4/8/13

    Ναι καλέ 306 [....], να ζητήσουμε τον Ερντογάν σας να μας κυβερνήσει και από πάνω, και τους Τούρκους Στρατηγούς, μπας και δούμε ανάπτυξη.
    Βρε δεν ντρέπεσαι λέω εγώ [.....].


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  108. Ανώνυμος4/8/13

    Στον/στην Ανώνυμο 306
    Τι να κάνομε βρε κύριε ή κυρία μου.
    Εμείς, οι Έλληνες, έχομε και εθνικούς μύθους.
    Τώρα εσείς, δε ξέρω τι είστε, Τούρκος ή κάτι άλλο.
    Ούτε ξέρω από ποιά και πόσα βάθη της Τουρκίας ήρθατε στη Καστοριά. Αν γράφετε από εδώ.
    Ό,τι κι να είσθε, ολίγον σεβασμός στους Έλληνες δεν βλάπτει.
    Νισάφι πια!
    (Α προπό, όχι δεν είναι τούρκικην λέξι, όπως γράψατε ψευδώς -αγαπημένη συνήθειά σας τα ψεύδη. Αραβικήν είναι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  109. Ανώνυμος4/8/13

    Γράφει το Νούμερο 306:
    "Η Καστοριά γνώρισε επί Τουρκοκρατίας τη μεγαλύτερη οικονομική άνθηση, αυτό μαρτυρούν οι μεταβυζαντινές εκκλησίες και τα αρχοντικά και οι ιστορικές πηγές από τον 17ο αι. Σταματήστε πια με τον αιώνιο μύθο του τουρκικού ζυγού και της καταπίεσης, μια χαρά ήμασταν τότε, χειρότερη καταπίεση και κατάντια από τη σημερινή δεν υπάρχει. Ξεκολλήστε πια από τους εθνικούς μύθους και πιάστε την πραγματικότητα"

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΥΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  110. Ανώνυμος4/8/13

    Εάλω η Πόλις ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ!

    http://www.youtube.com/watch?v=HlABSNaIujI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  111. Ανώνυμος4/8/13

    "είναι παχυλός ο μισθός από το Τουρκικό Προξενείο!!!!'

    Λέμε τίποτε εμείς για τις κρυφές σου αποδοχές ρε?
    Τι βγάζεις τα δικά μας στη φόρα?

    ΑΠΛΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  112. Να ποιος θα μας κυβερνήσει!
    http://www.defence-point.gr/news/wp-content/uploads/2013/07/gezi-protests-erdogan.jpg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  113. Ανώνυμος4/8/13

    Ο κ. Πέτρος Τατσόπουλος βρίσκεται σε διακοπές.
    Δεν προφταίνει ούτε τη μισή ούτε την ολόκληρη πόλη σας.
    Ούτε κι εσένα 307@ δυστυχώς...

    εκ του γραφείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  114. Ανώνυμος4/8/13

    Ο μαύρος ή ο άσπρος γκρίζε μου;

    ΕΙΔΑ ΦΩΣ ΚΑΙ ΜΠΗΚΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  115. Ανώνυμος4/8/13

    Συνελήφθη ΓΕΡΜΑΝΟΣ στη Χίο, για κατασκοπεία υπέρ της Τουρκίας

    http://kostasxan.blogspot.gr/2013/08/blog-post_773.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  116. Ανώνυμος4/8/13

    Αυτός ο υπερήλικας Γερμανός κατάσκοπος,που συνελήφθη θα πρέπει να χόρευε μικρός τσιφετέλια στην Κοζάνη και να έγραφε αργότερα φιλομουσουλμανικά άρθρα -τάχα περί μουσικής- στην ΟΔΟ...
    Στη "μπουζου-" όλοι οι προδότες!

    "Γκρίζος Κύκνος"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  117. Ανώνυμος4/8/13

    "ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΥΤΑ!"

    Είμαι βαριά γιατρέ μου;
    Θα ζήσω να χαρώ ξανά ραμαζάνι στην Καστοριά;

    "Γκρίζος ουρανός μα τον Μανιτού"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  118. Ανώνυμος4/8/13

    "ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΑΥΤΑ!"

    Μίλησε οαδαής, ο φανατικός & ανιστόρητος!
    Που δεν έχει τη στοιχειώδη λογική να σκεφτεί -ας διαβάσει τέλος πάντων!!!- σε ποιά περίοδο άνθησε αυτή η πόλη.... Και που βέβαια κατά το παρελθόν είχε περάσει στη δικαιοδοσία Βουλγάρων, Σέρβων, Αλβανών, Βυζαντινών και Τούρκων χωρίς φυσικά να χάσει την ελληνικότητά της (αλλά επιρροές δεν μπορεί να μην δέχτηκε).
    Τώρα την πόλη κατέχει η ΑΓΝΟΙΑ, ο τυφλός φανατισμός, η θλιβερή Αυτοπαγίδευση.Και το σκοτάδι!

    "γκρίζος ασβός"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  119. Ανώνυμος4/8/13

    νισάφι < τουρκική insaf
    < αραβική إنصاف insāf

    "ο ψευτης ΚΑΙ Ο ΚΛΕΦΤΗς ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΧΡΌΝΟ ΧΑΊρΟΝΤΑΙ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  120. ΝΙΣΑΦΙ = ΑΡΑΒΙΚΗ4/8/13

    Όχι μόνο είσαι ψεύτης, είσαι αχρείος αλήτης!!!!!
    Μένω άναυδος με το θράσος σου.

    νισάφι < τουρκική insaf < αραβική إنصاف insāf

    Άρα το νισάφι προέρχεται από το αραβικό ινσάφ ΗΛΙΘΙΕ ΤΟΥΡΚΟΜΑΝΗ!

    Και άφησε «ερασιτέχνη» της Τανσού Τσιλέρ (ξέρεις ποια εννοώ) τα βικιπέδια και βικιλεξικά:

    insaf: ~ Ar inṣāf إنصاف [#nṣf IV msd.] ılımlılık, merhamet < Ar niṣf نصف yarım → nısıf

    http://www.nisanyansozluk.com/?k=+insaf

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  121. Ανώνυμος4/8/13

    ΤΣΟΥΖΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΤΣΙΦΕΤΈΛΙ ΣΤΗΝ κΟΖΆΝΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  122. Ανώνυμος4/8/13

    @ 320
    Επιρροές δέχθηκε το χωριό σου!
    Γι’ αυτό μισείς την Καστοριά, επειδή είναι ΚΑΘΑΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ και οι Καστοριανοί ΚΑΘΑΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
    Γι’ αυτό το μίσος!
    Μια ζωή στο μάτι βάλατε την πόλη με τους κατοίκους της.
    Οχιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  123. Ανώνυμος4/8/13

    "Αχρείος αλήτης";
    Και Μπαρμπα-Γιώτης το άφησε;
    Γιατί μπαρμπα-Γιώτη;
    Γιατί λογοκρίνεις άλλα κείμενα που έχουν αξιοπρεπέστατο περιεχόμενο και αφήνεις εδώ τις σαχλαμάρες και τις ύβρεις;
    Γιατί μπαρμπα Γιώτη, γιατί;
    Πού είναι η δικαιοσύνη σου μπάρμπα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  124. Ανώνυμος4/8/13

    Insaf = Arapça nısf kökünden gelmekte olup yarım anlamındadır.

    Insaf = Tarihçe (tespit edilen en eski Türkçe kaynak ve diğer örnekler)
    [Atebet-ül Hakayık (1300 yılından önce)]
    Köken: Arapça nṣf kökünden gelen inṣāf إنصاف "ılımlılık, merhamet" sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük Arapça niṣf نصف "yarım" sözcüğünün ifˁāl vezni (IV) masdarıdır. Daha fazla bilgi için nısıf maddesine bakınız.

    Δε στα μεταφράζω. Έχεις άψογο προσωπικό μεταφραστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  125. Ανώνυμος4/8/13

    @ 320 Ανώνυμος "γκρίζος ασβός"

    Να σε χαίρονται οι ηθικοί αυτουργοί.
    Προβοκάτορας να ‘σουνα δεν θα τά ‘γραφες έτσι.
    Πες κι άλλα, πες κι άλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  126. Ανώνυμος4/8/13


    Το έγραψα δύο φορές και προφήτης βγήκα!!!!
    Πέρυσι το καλοκαίρι είχαμε τους Σλαβόφωνους και τις διεκδικήσεις/δικαιώματά τους.
    Φέτος τους Τουρκόφωνους και τις δικές τους διεκδικήσεις/δικαιώματά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  127. Ανώνυμος4/8/13

    Στο Ανώνυμο @ 323 που έγραψε «ΤΣΟΥΖΕΙ ΠΟΛΥ ΤΟ ΤΣΙΦΕΤΈΛΙ ΣΤΗΝ ΚΟΖΆΝΗ...»

    Στην Κοζάνη δεν ήταν τσιφτετέλι, Τουρκολάτρη [….]!
    Τούρκικοι αμανέδες ήταν.
    Χωρίς μεταγλώττιση στα ελληνικά.
    Κρίμα που δεν ήσουν εκεί να μας τα μεταφράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  128. Ανώνυμος5/8/13

    Κρυφή μου δυστυχισμένη Τουρκάλα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  129. Ανώνυμος5/8/13

    "5ον. Οι απόφοιτοι του ΤΛΠΜ Άρτας είναι μουσικολόγοι-ερευνητές, με εστίαση όχι μόνο στην ελληνική παραδοσιακή μουσική, αλλά και ευρύτερα των λαών και μουσικών παραδόσεων της Ανατολικής Μεσογείου."
    Και της τουρκικής, μανέστρο; Και της αραβικής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  130. Ανώνυμος5/8/13

    ΕΜΕΣΜΑΤΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΩΝ ΦΑΣΙΣΤΩΝ!

    "Τριο Μπελκάντο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  131. Ανώνυμος5/8/13

    "κατά το παρελθόν είχε περάσει στη δικαιοδοσία Βουλγάρων, Σέρβων, Αλβανών, Βυζαντινών και Τούρκων χωρίς φυσικά να χάσει την ελληνικότητά της"

    (Αναστασίου Ορλάνδου , Καθηγητού του Πολυτεχνείο -Ακαδημαϊκού, Αρχείον Βυζαντινών μνημείων της Ελλάδος, ΤΔ, 1938)

    Δεν υπάρχει στη Βικιπαίδεια!
    Χρειάζεται να λιώσετε πολλά παντελόνια σε βιβλιοθήκες και ανάγνωση για να φτάσετε τους "προβοκάτορες" τσομπαναραίοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  132. Ανώνυμος5/8/13

    "Κρυφή μου δυστυχισμένη Τουρκάλα...'

    Κακό πράγμα η αγαμία παιδί μου...

    "Τανσου Κίλερ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  133. Ανώνυμος5/8/13

    ΤΛΠΜ Αρτας είναι συντομογραφία του ...ΤΑΛΙΜΠΑΝ;

    "Η Ροζα Εσκενάζι που σε κοιτά με νάζι"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  134. Ανώνυμος5/8/13

    Αυτός που με χαρακτήρισε "Αχρείο" και "Αλήτη" παρακαλείται να μην χάνει την ψυχραιμία και καταντά να μπερδεύει στοιχεία της ταυτότητάς του με αλλουνών!
    Του πέφτει κι η οδοντοστοιχία από τη λύσσα και γίνεται άσχημος...

    "Κωνσταντίνος Γκασμάς"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  135. Ανώνυμος5/8/13

    Πες βρε Μανέστρο για τις "παραδόσεις"!
    Μη το ρίχνεις μόνο στην "εστίαση"! παχαίνει...

    "τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  136. Ανώνυμος5/8/13

    "ηθικοί αυτουργοί"

    Ηθικός αυτουργός είσαι και φαίνεσαι ΑΚΑΚΙΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  137. Ανώνυμος5/8/13

    ΚΑΘΑΡΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  138. Ανώνυμος5/8/13

    ΤΣΟΥΖΟΥΝ ΟΙ ...ΑΜΑΝΕΔΕ ΛΟΙΠΟΝ!
    Που φωνάζουν "ΕΛΕΟΣ!ΕΛΕΟΣ!"για την απέραντη βλακεία που κατέκλυσε τον άγιο τούτον ηλεκτρονικόν οίκον...

    "ρουφώ τον ναργιλέ μου-ρούφα συ το αυγό σου μπούλη"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  139. Ανώνυμος5/8/13

    "Το έγραψα δύο φορές και προφήτης βγήκα!!!"

    Προφίτης...όπως ΠΡΟΦΙΤΕΡΟΛ μπουλη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  140. Ανώνυμος5/8/13


    "Επιρροές δέχθηκε το χωριό σου!
    Γι’ αυτό μισείς την Καστοριά, επειδή είναι ΚΑΘΑΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ και οι Καστοριανοί ΚΑΘΑΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ.
    Γι’ αυτό το μίσος!
    Μια ζωή στο μάτι βάλατε την πόλη με τους κατοίκους της.
    Οχιές"


    Ακοουοουσατε ακουσατε!
    Σέρβοι, Βούλγαροι, Τούρκοι, Βυζαντινοί και Αλβανοί (κι ο μαχαλάς με τους τουρκόγυφτους) τι λέει το ΚΑΘΑΡΟ παιδί; Ακούσατε κι εσείς Οβριοί κατατρεγμένοι... Κι εσύ Ελιάου με το Ευφώνιον τράβα έναν Καλαματιανό για τις ιδέες του τύπου!

    Έχουμε και λέμε ΚΑΘΑΡΕ:

    990-1018 μ.Χ Σέrβοι υπό τον Σαμουήλ
    11 αι. Βυζαντινοί
    διάλειμμα με Βοημούνδο (Νορμανδοί)
    Επάνοδος Βυζαντινών
    1331-1380 Σέρβοι.
    Κατόπιν Αλβανοί και μετά Τούρκοι έως το 1912

    "Καίτοι δ΄επί πολλούς αιώνας διετέλεσεν η Καστορία υπό το πέλμα των κατακτητού όμως ουδέποτε έπαυσεν ακμάζουσα και ευημερούσα, λόγω κυρίως της βιομηχανίας των γουναρικών, χάριν της οποίας εξενιτεύοντο εις πόλεις της Ευρώπης πολλά αυτής τέκνα, πλουτούντα εκεί, δεν ελησμόνουν την πατρίδα και τα παραδόσεις των . Αλλ' αφειδώς δαπανώντα ανήγειρον εν αυτή και πλούσια αρχοντικά δια τας οικογενείας των και πλήθος μικρων ναών, ους εφρόντιζον να κοσμώσι δι' αξιολογων τοιχογραφιών"
    Αναστάσιος Ορλάνδος

    Τι συμπεραίνεις τώρα; "Προπαγανδιστής" κι ο Α.Ο.; Ή "αποσταθεροποιητής" που γράφει αλλού κάποιος παρανοϊκός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  141. Ανώνυμος5/8/13

    Κρυφή μου δυστυχισμένη Τουρκάλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  142. Ανώνυμος5/8/13

    Τώρα ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ γιατί το πρόβλημα ΔΕΝ ήταν ο Κουκουζέλης!
    Γράψτε κι άλλα, γράψτε κι' άλλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  143. Ανώνυμος5/8/13

    @342
    Βρε [.....] τι να σου πει κανείς????
    Και η Ελλάδα είχε κατακτητές Γερμανούς Ιταλούς Τούρκους..... τι πάει να πει αυτό???
    [......]
    ΤΙ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ???!!!
    ΚΟΜΠΛΕΞΙΚΕ!
    ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  144. Ανώνυμος5/8/13

    "Ανώνυμος είπε...
    Κρυφή μου δυστυχισμένη Τουρκάλα...
    5/8/13

    ΠΖ είπε...
    Θαυμάστε ήθος, θαυμάστε ανθρώπους οι οποίοι ζητούν και διάλογο σε αίθουσα!"
    5/8/13


    !!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  145. Ανώνυμος5/8/13

    Κρυφή μου δυστυχισμένη Ελληνίδα.
    Τώρα εντάξει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  146. Ανώνυμος6/8/13

    Εγώ το είπα. Το καλοκαίρι είναι εποχή μειονοτήτων.
    Πέρσι οι Σλαβόφωνοι, φέτος οι Τουρκόφωνοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  147. Ανώνυμος6/8/13

    Έχεις δίκαιο φίλε. Μόνο που οι Σλαβόφωνοι λένε ανοιχτά τους στόχους τους και δεν κρύβονται. Ενώ μερικοί Τουρκόφωνοι, είναι ύπουλοι και κουβαλούν τόνους απωθημένων, από κάθε άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  148. Ανώνυμος6/8/13

    Όλοι μαζί, και οι συγκεκριμένοι Τουρκόφωνοι: Λευτεριά στο Κουρδιστάν.
    (Μπορείτε να το φωνάξετε; Το πιστεύετε;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  149. Ανώνυμος6/8/13

    (Και κάτι πιο προχωρημένο:)
    Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  150. Ανώνυμος6/8/13

    Βρε παιδιά, αμφισβητήσατε το πρωτοσέλιδο της ΟΔΟΥ, και καλά κάνατε, αφού έτσι πιστεύατε, γούστα σας καπέλο σας. Και φτάσατε στο σημείο να κατηγορείτε τους Έλληνες και την Ελλάδα, και να υπερασπίζετε όλους τους άλλους και ειδικά τους Τούρκος;
    Είστε σοβαροί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  151. Ανώνυμος6/8/13

    "...φτάσατε στο σημείο να κατηγορείτε τους Έλληνες και την Ελλάδα, και να υπερασπίζετε όλους τους άλλους και ειδικά τους Τούρκος;
    Είστε σοβαροί;"

    ΕΙΣΘΕ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ monsieur;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  152. Ανώνυμος6/8/13

    "...ειδικά τους Τούρκος;
    Είστε σοβαροί;"

    "Τους Tούρκ (ο )ς";
    Βρε μήπως κάτι έπαθε ο κούρκος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  153. Ανώνυμος6/8/13

    Όλοι όρθιοι!!! Εγέρθητι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  154. Ανώνυμος6/8/13

    ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΤΟΥΡΚΟΦΩΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  155. Ανώνυμος7/8/13

    “Ανοιχτή επιστολή προς Τον Δήμαρχο και τον Πρόεδρο του δημοτικού διαμερίσματος Ιωνα Δραγούμη”
    Κύριε Δήμαρχε και κύριε Πρόεδρε,
    Πληροφορήθηκα πρόσφατα από τον τοπικό τύπο πως μέλη της Χρυσής Αυγής προέβηκαν σε εκδήλωση στο χωριό καταγωγής της οικογενείας μου, το Βογατσικό μπροστά από το άγαλμα του θείου μου Ιωνα Δραγούμη.
    Δεν γνωρίζω αν ζήτησαν και έλαβαν άδεια να το πράξουν από τον δήμο και το τοπικό διαμέρισμα που φέρει το όνομα του, εξ άλλου δεν συνηθίζουν να ενεργούν νομίμως όποτε φαντάζομαι πως ενέργησαν εν άγνοια σας.
    Τέτοιες εκδηλώσεις δυστυχώς αμαυρώνουν το όνομα της οικογενείας μου και τη μνήμη του ίων Δραγούμη. Ο Ιωνάς αγωνίσθηκε για την Ελλάδα. Υπήρξε πάντοτε δημοκράτης, ένας ελεύθερος άνθρωπος ανοιχτός σε νέες ιδέες . Γι αυτόν ο ελληνικός πολιτισμός είχε μια ανοιχτή και πλατειά έννοια, που απέχει παρά πολύ από τον φασισμό και την ξενοφοβία που πρεσβεύουν οι σημερινοί ναζί της χρυσής αυγής. Είναι τουλάχιστον ντροπή άνθρωποι που ενστερνίζονται διδαχές του Χίτλερ και του ρατσισμού να εμφανίζονται ως τιμητές της μνήμης ενός ανθρώπου υπερμάχου της δημοκρατίας και της φιλίας μεταξύ των λαών.
    Η αγάπη του Ίωνα για την Ελλάδα ουδέποτε σηματοδότησε μίσος για όλους τους άλλους γειτονικούς μας λαούς. Το όραμα του υπήρξε η συνύπαρξη των λαών των Βαλκανίων και όχι η περιχαράκωση μέσω κακώς εννοούμενου εθνικισμού που οδηγεί σε τραγωδίες και ακρότητες. Θέλω να πιστεύω πως θα φροντίσετε η μνήμη του να μην σπιλωθεί ξανά, να μην αφεθεί στις ορέξεις ατόμων που αυτοτοποθετουνται κατά της δημοκρατίας με τις δηλώσεις κι εκδηλώσεις τους, που χρησιμοποιούν τη βία και την αυτοδικία ως μέσο να παραπλανήσουν τους πολίτες, που σήμερα έχουν απελπιστεί λογω της κρίσης.
    Η βία κατά άοπλων, συνήθης πρακτική των μελών της χρυσής αυγής αποτελεί δειλία. Επιεικώς απαράδεκτο επομένως δειλοί να παριστάνουν τους τιμητές ενός γενναίου ανθρώπου που έχασε τη ζωή του για τις ιδέες του. Η μνήμη του δεν μπορεί να συνδυαστεί με ρατσιστικές θεωρίες και άρνηση των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων χωρίς να προσβάλλεται βάναυσα. Με την εκδήλωση τους αυτή ουσιαστικά παραποίησαν την ιστορία της χώρας μας προκειμένου να αντλήσουν ψήφους εκμεταλλευόμενοι το συναίσθημα ανθρώπων που απλά αγαπούν τον τόπο, προσφέροντας τους θέαμα.
    Σας παρακαλώ να μεριμνήσετε να μην βεβηλωθεί η μνήμη ενός πραγματικού αγωνιστή από ανθρώπους που θέλουν να οδηγήσουν τη χωρά σε αδιέξοδα και διεθνή απομόνωση. Η ιδιαίτερη πατρίδα του, το Βογατσικό και το άγαλμα του ανήκουν σε όλους τους Έλληνες και όχι τους οπαδούς του χιτλερισμού, συνεργατών των σημερινών γερμανών ναζί, παράνομων ως γνωστόν στη χωρά τους για πολύ ουσιαστικούς λογούς που όλοι γνωρίζουμε.
    Ας μην συνδυαστεί το όνομα του με τους θρασύδειλους επίγονους αυτών που έπνιξαν στο αίμα όλη την Ευρώπη.
    Φίλιππος Δραγούμης
    Δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Αθηναίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  156. Ανώνυμος7/8/13

    Οι Καστοριανοί Εβραίοι είναι καθαροί Καστοριανοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  157. Ανώνυμος7/8/13

    Φυσικά και είναι Καθαροί Καστοριανοί.
    Άλλοι δε ξέρουν τι είναι ούτε και οι ίδιοι, γι' αυτό και τα απωθημένα τους.
    Μόνο για τους Καστοριανούς κάνουν ότι ξέρουν τα πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  158. Ανώνυμος7/8/13

    Αυτά τα κτητικά «ο θειός μου», η «οικογένειά μου», το «άγαλμα του θείου» μου κάπως γαλαζοαίματα και καθεστωτικά μου ακούγονται το 2013. Διότι οι μεγάλες μορφές συνήθως μετά τον θάνατό τους δεν κάνουν δυναστείες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  159. Ανώνυμος7/8/13

    Να συμφωνήσω ότι είναι καταδικαστέο αυτό που έκαναν οι ΧΑ, αλλά πώς θα μας ακουγόταν αν έβγαινε ο εγγονός του Βάγκνερ, και έλεγε μη βάζετε Βάγκνερ γιατί δεν σας αξίζει, η αν έβγαινε ο τρισέγγονος του Περικλή και έλεγε την κάνατε την Αθήνα οι δημοτικοί σύμβουλοι χάλια μαύρα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  160. Σοβαρή απορία7/8/13

    Με όλο τον σεβασμό στη μνήμη του συμπατριώτη μας Δραγούμη, έχω μία απορία. Τους ρώτησε τους υπόλοιπους λαούς αν ήθελαν την ίδια συνύπαρξη; Και πώς θα γινόταν αυτό: Εθελούσια ή αναγκαστικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  161. Ανώνυμος7/8/13

    "Φυσικά και είναι Καθαροί Καστοριανοί".

    ΗΤΑΝ... ΘΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΦΑΝΑΤΙΚΕ!

    OI KAΣΤΟΡΙΑΝΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡ ...ΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ_MΠΙΡΚΕΝΑΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΕΜΠΛΙΝΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ.
    Στην Καστοριά απόμεινε η στάχτη τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  162. Οι συγγενείς του Ίωνα βρίσκονται εν ζωή...
    Και η οικογένεια έχει κάθε δικαίωμα να διαμαρτύρεται για την προσβολή της μνήμης του νεκρού της!

    Η ανάκρουση μουσικής του Βάγκνερ από τους Ναζί ...δημιούργησε στο μέλλον πολλή προκατάληψη και δυσκολία στην ακρόασή της από τους φιλόμουσους στον πλανήτη...

    Το να εξομοιώνει η "Χρυσή Νύχτα" τον Χίτλερ και τους γερμανοτσολιάδες με τον Ίωνα πάει πολύ...
    Ντροπή σε όσους το επέτρεψαν και δεν το εμπόδισαν αυτό στην πλατεία του Βογατσικού.
    Προτομή του Ίωνα υπάρχει και στον περίβολο του κτιρίου Πηχιών- "Φίλων του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα" γιατί δεν τόκαναν (κι) εκεί;
    Αλλά βρήκαν ανοιχτά κι μπήκαν...

    http://envogatsiko.blogspot.gr/2013/08/blog-post_5.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  163. Ανώνυμος7/8/13

    http://www.youtube.com/watch?v=58KYe-jj-Vw#at=216

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  164. Ανώνυμος7/8/13

    "Με όλο τον σεβασμό στη μνήμη του συμπατριώτη μας Δραγούμη, έχω μία απορία. Τους ρώτησε τους υπόλοιπους λαούς αν ήθελαν την ίδια συνύπαρξη; Και πώς θα γινόταν αυτό: Εθελούσια ή αναγκαστικά;"
    ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ.
    ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΟ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΞΗΓΗΣΕΙ Ο ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  165. Ανώνυμος7/8/13

    Δεν το κατάλαβα αυτό. Θυμηθείτε την κόρη του Λοΐζου που απαγόρευσε τη χρήση του τραγουδιού "Καλημέρα Ήλιε Καλημέρα". Θα ήταν όλα διαφορετικά και για τον Ριχάρδο, αν οι απόγονοί του έκαναν παρόμοιες απαγορεύσεις, διαφυλάσσοντας την τέχνη του προγόνου τους από άθλια και χυδαία εκμετάλλευση. (Τον τρισέγγονο του Περικλή τον ξέρει κανείς;)
    Πολύ σωστό και επιβεβλημένο από τον κύριο Δραγούμη. Εύγε, κύριε Φίλιππε, σας χρειάζεται ο τόπος επειγόντως.
    Κάποιοι ενοχλήθηκαν μάλλον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  166. «Αφού οι Ρωμιοί της Καλαμάτας, ας πούμε, από αιώνες τώρα συνήθισαν να κυβερνούν τις τοπικές δουλείες τους μοναχοί τους. Τι έρχεται και ανακατεύεται το κράτος;

    Ξέρουν να συμβιβάσουν οι ίδιοι τις μικροδιαφορές τους, ξέρουν να κάνουν τοπικούς δρόμους, μικρά γεφύρια, νεκροταφεία, νοσοκομεία…. Γιατί ανακατεύεται σε αυτά το κράτος; Ποιος το προσκάλεσε;

    Αν το κράτος πρέπει να χώνει κι αυτού τη μύτη του, ας επιβλέπει μοναχά.
    Ο ελληνικός λαός υποφέρει τρομερά οσάκις λαμβάνει ανάγκην να πλησίαση εις δημόσια γραφεία.

    Θα παύσει η στρεβλή αντίληψις ότι όσον αυξάνεις τον αριθμόν των (δημοσίων υπάλληλων) και τον αριθμό των υπηρεσιών τόσον καλυτερεύει και η διοίκησις.

    Και όσον μεν αφορά τα δημόσια έργα ιδίως τους δρόμους θα βελτιωθεί η εκτέλεσις και συντήρησις αυτών δια της τοπικής διοικητικής αποκεντρώσεως.

    Οι σιδηρόδρομοι να μην ανήκουν κατ’ανάγκην εις το κράτος».
    (“Στρατός και άλλα»)

    Η κατανομή του φόρου επί του εισοδήματος να είναι αναλογική και ελαφρώς προοδευτική ίνα μην φυγαδεύεται το κεφάλαιον. Ο εθνικισμός του Δραγούμη ποτέ δεν βασίστηκε σε α ι μ α τ ο λ ο γ ι κ ά κριτήρια. Ο σκοπός του έθνους κράτους ήταν η δημιουργία Πολιτισμού για εκείνον. Επιπρόσθετα πέραν του πολιτισμικού περιεχομένου του εθνικού κράτους, η επέκταση του, έχει καθαρά οικονομικούς λογούς.

    «Όσοι περισσότεροι από τους έξω Έλληνες γίνουν μέσα Έλληνες τόσο καλύτερα θα μπορέσουν να σιαχτούν τα οικονομικά του κράτους».

    (από το διαδίκτυο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  167. Ανώνυμος7/8/13

    «Όταν έγινε κράτος η Ελλάς, δεν ήταν ανάγκη, δεν έπρεπε να καταστρέψουν τις κοινότητες και να κάμουν δήμους. Οι κοινότητες ήταν αποτέλεσμα ζωής ελληνικής πολλών ετών, ήταν τύπος ελληνικής υπάρξεως. Χαλνώντας τις κοινότητες χαλάσαμε κάτι στερεό, κάτι που ζούσε, κάτι που ήταν φυσικό».

    Ίων Δραγούμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  168. Ανώνυμος7/8/13

    http://www.youtube.com/watch?v=IVllz_OwzbM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  169. Ανώνυμος7/8/13

    "Φυσικά και είναι Καθαροί Καστοριανοί".

    ΗΤΑΝ... ΘΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΦΑΝΑΤΙΚΕ!

    OI KAΣΤΟΡΙΑΝΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡ ...ΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΑΟΥΣΒΙΤΣ_MΠΙΡΚΕΝΑΟΥ ΣΤΗΝ ΤΡΕΜΠΛΙΝΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ.
    Στην Καστοριά απόμεινε η στάχτη τους!

    * * *
    Και εγώ τι να κάνω γι' αυτό δηλαδή, εσύ που δεν είσαι φανατικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  170. «..Φαντάστηκα έναν Ελληνισμό μεγάλο, έμορφο, με την δημοτική του γλώσσα, έναν Ελληνισμό ,πού περιλαβαίνει μέσα του κ α ι τ η ν α λ β α ν ι κ ή ψυχή και γλώσσα, τη συγγενική του» (!!!)

    Ίων Δραγούμης («Ο Ελληνισμός μου καί οί Έλληνες»)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  171. Ανώνυμος7/8/13

    Εγώ δεν γνωρίζω κανέναν Βαλκάνιο, τα τελευταία 150 χρόνια να θέλει να ζήσουμε όλοι μαζί, εκτός από τον Αττατούρκ και τον Μιλόσεβιτς (που γούσταρε μόνο τους Χριστιανούς βέβαια, υπό την σκέπη της Σερβίας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  172. (...) "Αν μπορούσα να καταστρέψω μόνος μου το κράτος το Ελληνικό θα το έκανα αμέσως".

    (...) "Ελληνες ελεεινοί σας σιχαίνομαι"

    Ιων Δραγούμης

    Τιθέλουν μ΄αυτόν τα παιδιά της "Χρυσής Νύχτας"?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  173. "Να βλέπει κανείς τους δεσμούς του. Αυτό θα πει ελευθερία."

    -Ίων Δραγούμης-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  174. Ανώνυμος7/8/13

    "Και εγώ τι να κάνω γι' αυτό δηλαδή, εσύ που δεν είσαι φανατικός;"

    NA ΣΚΑΣΕΙΣ!
    ΜΠΟΡΕΙΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  175. "(...) υπενθυμίζω πρώτα τους τόπους στους οποίους ό ’Ίων Δραγούμης υπηρέτησε ως διπλωματικός. Ήταν το Μοναστήρι, οι Σέρρες, ό Πύργος και η Φιλιππούπολις της Βουλγαρίας, η ’Αλεξάνδρεια, η ’Αλεξανδρούπολις, η Κωνσταντινούπολις.
    Σέ όλες αύτές τις πόλεις έγνώρισε ακμαιότατες Ελληνικές παροικίες και συνάντησε πλήθος από έξαίρετους 'Έλληνας, χωρικούς, έμπορους, διανοουμένους, κληρικούς.
    ’Ακόμη περισσότερους γνώρισε κατα τις μεγάλες περιοδείες του γύρω από τις πόλεις αύτές και όσο και άν δεν πήγε στην Τραπεζοΰντα και στη Σμύρνη, έγνώριζε ότι και εκεί και στην ένδοχώρα υπήρχε ισχυρότατος Ελληνισμός.

    Η εικόνα του Ελληνισμού στις αρχές του εικοστού αιώνος ήταν μαγευτική.

    Εκατομμύρια Ελληνες εξω από τα σύνορα του μικρού και φτωχού ελληνικού κρατιδίου ζούσαν και άκμάζανε: στη νότια Σερβία, στη Ρουμανία, στη Βουλγαρία, στη Μικρά ’Ασία, στις νότιες ακτές της Ρωσσίας.

    Άν υπήρχε τρόπος όλοι αύτοι νά διατηρηθούνε στις εστίες τους και νά ένώσουνε όλοι μαζί τα χέρια, ό Ελληνισμός θα μπορούσε στο μέλλον νά δημιουργήση άλλη μια μεγάλη περίοδο στην ιστορία του.
    Το δράμα αύτο είχε συγκινήσει και τους 'Έλληνες του δεκάτου ενάτου αιώνος.

    Άλλά άκόμη τότε δεν γνώριζαν τί θέλανε.

    Άλλοι είχαν έστραμμένη τη σκέψι τους στην αρχαία Αθήνα,
    άλλοι ζητούσαν την ανασύσταση της Βυζαντινής αυτοκρατορίας
    και μόνο από τον ’Ιωάννη Κωλέττη και πέρα άρχισε να γίνεται λόγος
    για τη Μεγάλη ’Ιδέα,
    για την πολιτική ένωση όλων των υποδούλων Ελλήνων σέ ενα ενιαίο έλεύθερο κράτος.

    'Ο ’Ίων Δραγούμης είχε πολλές έπιφυλάξεις για τη Μεγάλη ’Ιδέα..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  176. Ανώνυμος7/8/13

    Ναι Πατέρα της Δημοκρατίας.
    Μία απορία όμως έχω: όλοι οι οπαδοί του Ίωνος Δραγούμη έχουν τα ίδια επιτακτικά οράματα με σένα? Να σκάνε αυτοί που ρωτούν.
    Εύγε Μέγα Δημοκράτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  177. Ανώνυμος7/8/13

    «..Φαντάστηκα έναν Ελληνισμό μεγάλο, έμορφο, με την δημοτική του γλώσσα, έναν Ελληνισμό ,πού περιλαβαίνει μέσα του κ α ι τ η ν α λ β α ν ι κ ή ψυχή και γλώσσα, τη συγγενική του» (!!!)

    Ίων Δραγούμης («Ο Ελληνισμός μου καί οί Έλληνες»)

    ΛΙΓΟ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΩ ΑΥΤΑ,
    ΛΙΓΟ ΟΥΤΣΕΚΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  178. Ανώνυμος7/8/13

    Εθνικιστικά, εθνικιστικά, εθνικιστικά....
    ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  179. (...) "Διώχτηκε, ξεπαστρεύτηκε ο Τούρκος από την Ευρώπη, εξόν από μιαν ασήμαντη λουρίδα γης στη Θράκη.

    Τώρα έρχεται η μοιρασιά στη μέση, το φάσμα το αθώρητο, το τρομερό.

    Είπαμε πως ο πόλεμος έγινε για να πάρουμε Οθωμανικά χώματα, να τα μοιραστούμε, να τα κάνουμε δικά μας.

    Μα τα χώματα αυτά δεν έχουν άραγε κατοίκους απάνω;

    Είναι ακατοίκητα, ή τα κατοικούσαν μονάχα Τουρκαλάδες;

    Πώς θα γίνει τώρα, που στη Θράκη έχουμε, εχτός από την Κωνσταντινούπολη και την περιοχή της, 400,000 Έλληνες;

    Πώς θα γίνει που στην περιφέρεια των Σερρών, της Δράμας, της Καβάλας, και στο Μοναστήρι (που θα γίνουν Βουλγάρικα), έχουμε άλλες 300,000 Έλληνες;

    Τί θα γίνουν οι άνθρωποι αυτοί, που από τώρα κιόλα άρχισαν οι Βούλγαροι, με τρόπο ακατονόμαστο (όποιος δεν τα ξέρει, ας πάει να τα μάθει), να τους βασανίζουν για να χάσουν τα ελληνικά τους χώματα, τα χώματα που κατάχτησε με τη βοήθειά μας ο Βουλγάρικος στρατός;

    Οι άνθρωποι είναι σα σημαίες, και όταν άλλοι άνθρωποι πετούν τις σημαίες κάτω και τις τσαλαπατούν, οι άνθρωποι τούτοι είναι βάρβαροι και τύραννοι.

    Γι' αυτό κάναμε τον πόλεμο;"

    ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ

    Αυτά κι άλλα πολλά και καλύτερα:

    http://yaunatakabara.blogspot.gr/2013/07/14-1878-31-1920.html

    (με την άδεια και έγκριση του ΤΟΥΡΚΙΚΟΥ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟΥ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  180. Ανώνυμος7/8/13

    Ναι, Αδόλφε, θα σκάσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  181. Ανώνυμος7/8/13

    "Η δραγουμική ανάλυση της έννοιας του Ελληνισμού και η ανάλογη αντιμετώπιση της Μεγάλης Ιδέας θα επηρεάσουν στη συνέχεια τις θέσεις του καθεστώτος Μεταξά για το ρόλο του "Εθνικού Κράτους" καθώς και το περιεχόμενο που θα πάρει η εθνική θεωρία κατά την περίοδο αυτή. Βέβαια, όπως ήδη έχει φανεί, η νεοελληνική συντηρητική ιδεολογία είχε από νωρίς ενσωματώσει διάφορα ιδεολογήματα που είτε καλλιεργήθηκαν από, είτε έτειναν προς, το φασισμό και τον εθνικοσοσιαλισμό. Επίσης ο έντονος αντικομμουνισμός της κυρίαρχης ιδεολογίας του Μεσοπολέμου, με το τρίπτυχο "Πατρίδα, θρησκεία, Οικογένεια", αφομοίωσε εύκολα ιδεολογικές κατασκευές που χρησιμοποίησαν την ίδια περίπου εποχή ο φασισμός και ο ναζισμός σε Ιταλία και Γερμανία αντίστοιχα. Συμπερασματικά λοιπόν μπορεί να ειπωθεί ότι οι εθνικιστικές αναλύσεις του Ίωνα Δραγούμη και οι φασιστικές και ναζιστικές επεξεργασίες του Μεσοπολέμου αποτελούν τα ιδεολογικά θεμέλια του καθεστώτος Μεταξά και κατ' αυτήν την έννοια επηρεάζουν καθοριστικά και το περιεχόμενο που προσλαμβάνει η εθνική θεωρία αυτή την περίοδο".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  182. Ανώνυμος7/8/13

    Δε κατάλαβα, ζητώ συγγνώμη. Εννοεί οι Αλβανοί να γίνουν Έλληνες; Αυτή την έννοια έχει η δραγουμική συνύπαρξη λαών; Εθελοντικά; Με το ζόρι; Πώς; Με ρώτησε κανένας εμένα ή τον Βούλγαρο, ή τον Αλβανό, αν θέλω να συνυπάρχω; Κάτι τέτοιο δεν έγινε τον β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ο Χίτλερ στην Ευρώπη της (με το ζόρι) συνύπαρξης των λαών υπό την σκέπη των Γερμανών; Στην περίπτωση του Δραγούμη θα ήταν υπό την σκέπη των Ελλήνων , των Βουλγάρων ή των Τούρκων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  183. Δημοκρατία είναι να κρύβεσαι ΣΥΝΕΧΩΣ πίσω από την ΠΡΟΣΤΥΧΗ "ανωνυμία";
    Και Δημοκρατία είναι...Να θολώνεις συνεχώς τα νερά (εκτός κι αν είσαι θολωμένος) και να μπερδεύεις Μιλοσεβιτς, Ερντογάν, Σαρία, Ουτσεκάδες, φασίστες, Αδόλφους που υπερασπίζονται τους Εβραίους του Ολοκαυτώματος, να διαστρεβλώνεις το νόημα ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΩΝ κειμένων τοποθετώντας το συγγραφέα τους σε κάποιο φαντασιακό στρατόπεδο ΑΝΤΙΠΑΛΟ-ΕΧΘΡΙΚΟ-ΑΝΤΕΘΝΙΚΟ επί μήνες.
    Και να βρωμίζεις με εξυπνακισμούς και ατάκες ("εθνικιστικά, εθνικιστικά, εθνικιστικά")το όνομα ενός Ίωνα.

    Η δική σου Δημοκρατία έχει διαζύγιο με τον λόγο γιατί στερείται και λογικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  184. Ράους7/8/13

    "Σκάσε" έλεγαν οι Ες-Ες στους Καστοριανούς Εβραίους μεγάλε Κουλτουριάρη Αριστερέ Δημοκράτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  185. "Η δραγουμική ανάλυση ...'

    Αυτό το κείμενο σε ποιόν ανήκει; Πάσχει ΕΝΤΟΝΑ.
    Τι σχέση είχε ο Ίωνα με το Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια";
    Και μου ..."μυρίζει" τους γνωστούς "αριστερούς διανοητές και ιστορικούς" που τον πέταξαν στο λάκκο -σημαία και λάβαρο στους ΛΑΟΣ...Χρυσή Νύχτα" κλπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  186. Ανώνυμος7/8/13

    "Εννοεί οι Αλβανοί να γίνουν Έλληνες;"

    Ε δεν μπορούμε να στα κάνουμε "λιανά" όλα.
    Άμα κατάλαβες αυτό προβλημά σου. Ζήσε μ' αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  187. "Ραους"... *γνωρίζω πως γνωρίζεις τι τους έλεγαν.
    Ίσως ο προπάππος σου ήταν παρών στην "αποκομιδή των σκουπιδιών από την πόλη τότε,...)
    ΟΜΩΣ ΕΛΙΚΡΙΝΑ εννοούσα να σκάσεις μπροστά στην μνήμη των θυμάτων!!!

    Όλα τα άλλα που αραδιάζεις -ως ...βρισιές φυσικά- ("Κουλτουριάρη Αριστερέ Δημοκράτη") ήδη φαίνεται πως ετοιμάζουν μια καινούργια Μακρόνησο, ένα καινούργιο τρένο για την Κρακοβία...

    Αλλα δεν θα μπορέσετε τούτη τη φορά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  188. Ανώνυμος7/8/13

    Κύριε Τσίγκα, εσείς ήσασταν ο Ανώνυμος που ρωτούσε για τους "Καθαρούς Καστοριανούς", τους Εβραίους και στο τέλος μου είπατε να "ΣΚΑΣΩ";
    Δεν το χωράει ο νους μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  189. Ανώνυμος7/8/13

    Νώντας Τσίγκας είπεQ "Η δραγουμική ανάλυση ...' Αυτό το κείμενο σε ποιόν ανήκει; Πάσχει ΕΝΤΟΝΑ. Τι σχέση είχε ο Ίωνα με το Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια"; Και μου ..."μυρίζει" τους γνωστούς "αριστερούς διανοητές και ιστορικούς" που τον πέταξαν στο λάκκο -σημαία και λάβαρο στους ΛΑΟΣ...Χρυσή Νύχτα" κλπ...

    Η ελληνική εθνικιστική ιδεολογία στο Μεσοπόλεμο
    Του Δημήτρη Χρ. Ξιφαρά
    http://www.theseis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=525

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  190. "εσείς ήσασταν ο Ανώνυμος που ρωτούσε για τους "Καθαρούς Καστοριανούς"

    OXI!Δεν σε ρώτησα τίποτε εγώ!!

    Aλλά ΝΑΙ!!! σου είπα να σκάσεις και γι' αυτό :
    "Άλλοι δε ξέρουν τι είναι ούτε και οι ίδιοι, γι' αυτό και τα απωθημένα τους. Μόνο για τους Καστοριανούς κάνουν ότι ξέρουν τα πάντα",
    ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ της πόλης...

    ΚΑΙ δεν πειράζει που δεν το χώρεσε ο νους σου το "σιχτίρισμα". Ο δικός μου μολύνθηκε κι αρρώστησε από εκατοντάδες υβριστικά σχόλια εδώ κι έξη μήνες. Άλλος πολύ άλλος λίγο βρωμίσαμε όλοι εδώ μέσα!
    Φυσικό επακόλουθο ήταν και κάποιοι να σκάσουν κι όλας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  191. ευχαριστώ για την διευκρίνηση ...
    Ο κ. Ξιφαράς φυσικά ξεμπερδεύει εύκολα με τον Δραγούμη. Φυσικά και είναι "αριστερός διανοητής"
    Εντέχνως αποφεύγει να πει τίνος ήταν η περίφημη πια "Μεγάλη Ιδέα" (σχεδόν τη χρεώνει σε Περικλή Γιαννόπουλο και Ιωνα Δραγούμη...). Όμως η Μεγάλη Ιδέα εκφράστηκε αρχικά από τον Ιωάννη Κωλέττη και συνεχίστηκε με τον ...Ελευθέριο Βενιζέλο.("Η Ελλάδα των πέντε θαλασσών και των τριών Ηπείρων").
    Ο Ιων Δραγούμης ήταν αντίθετος με τη εκστρατεία στη Μικρά Ασία όπως κι ο Ιωάννης Μεταξάς.["Προτιμούσε" τον οθωμανικό ζυγό από τον Σλαβικό γιατί έβλεπε τις κραταιές ελληνικές παροικίες που ανθούσαν και μεγαλουργούσαν έστω κάτω από αυτόν]
    Δυστυχώς αυτές τις δυο φλεγόμενες φυσιογνωμίες προσπαθούμε να τις κατανοήσουμε με πολιτικούς όρους αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Οι άνθρωποι αυτοί υπήρξαν πρωτίστως α ι σ θ η τ έ ς. Δονούμενοι διανοητές του υψηλού. Πολιτικός ο Ιων λόγω των περιστάσεων υπήρξε. Ο Εθνικισμός στην δική τους περίοδο ήταν ήδη κίνημα αλλά δεν γέννησε απαραιτήτως τον Φασισμό (ο Μουσολίνι ήταν Αναρχικός στην αρχή της διαδρομής του!!!)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  192. Ανώνυμος8/8/13

    "Ανώνυμος είπε...
    Ναι, Αδόλφε, θα σκάσω!"

    "Ράους είπε...
    "Σκάσε" έλεγαν οι Ες-Ες στους Καστοριανούς Εβραίους μεγάλε Κουλτουριάρη Αριστερέ Δημοκράτη".

    "Κύριε Τσίγκα, εσείς ήσασταν ο Ανώνυμος που ρωτούσε για τους "Καθαρούς Καστοριανούς", τους Εβραίους και στο τέλος μου είπατε να "ΣΚΑΣΩ";
    Δεν το χωράει ο νους μου!"

    ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΡΟΛΛΑΡΕΙ ΤΡΕΛΛΑ!!!Ή ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  193. Ανώνυμος8/8/13

    Η ανάλυση του κ. Ξιφαρά είναι σοβαρή.
    Ο Εθνικισμός του Δραγούμη δε γέννησε απαραιτήτως το Φασισμό, αλλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  194. Δεν έκανα κάποιο επιτιμητικό σχόλιο για την σοβαρότητα του κ. Ξιφαρά. Αλλά θεωρώ πως κι αυτός πάσχει από τις γνωστές αγκυλώσεις...
    Δεν μπορεί να κάνουμε διαρκώς "ιδεολογική χρήση της ιστορίας".
    Ας χειραφετηθούν κάποιοι κάποτε από την ιδεολογική εξάρτηση όπως το 'καναν κάποτε για παράδειγμα Ο Γιώργος Ιωάννου, ο Μιχάλης Ράπτης, ο Στέφανος Μπεκατώρος άοταν αγγίζουν το θέμα Ίωνας Δραγούμης. Το ξαναλέω: δεν "ξεμπερδεύει" κανείς εύκολα μαζί του!

    Όσο για το ..."αλλά " σας θα προτιμούσα να το διατυπώσετε κάπως αντί να το αφήνετε να αιωρείται σαν ρετσινιά ή αμαρτία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  195. Ανώνυμος8/8/13

    Κύριε Τσίγκα, ασχολείστε με αδιάβαστους του blog, και μάλιστα με ανώνυμους αδιάβαστους του blog. Φυσικό είναι, όταν είσαι αδιάβαστος, δεν υπογράφεις ποτέ επώνυμα, το ξέρουν καλά οι κύριοι-κυρίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  196. CARMEN13/11/13

    Καλέ πού τα θυμηθήκατε τα τζουτζουκλάρια ;;;
    Το χαβά σας εσείς ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  197. Ανώνυμος14/11/13

    Ela re papara araxe!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  198. Ανώνυμος14/11/13

    CARMEN διατελείς σε παράκρουση ή εκτελεις "διατεταγμένη υπηρεσια";
    Τι θέλεις να πεις εσυ και οι οι όμοιοί σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  199. CARMEN14/11/13

    ΑΝΩΝΥΜΕ ούτε σε παράκρουση διατελώ (το είπε κι ο γιατρός!) ούτε διατέτοια πηρεσία εκτελώ γιατί είμαι γνωστή ανάρχα! Και κόψε τις πολλές φιλολογίες σε μένα γιατί ότι θέλω να πω εγώ και οι όμιοι μου το λέμε στα ίσα.
    Άμα δεν μας καταλαβαίνεις τρέχα σε κανα Εσπερινό Γυμνάσιο να ανοίξεις τα μάτια σου!
    (για να δούμε... αυτό το κατάλαβες ή θες και μετάφραση ;;;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ