23.11.12

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ έγραψαν

Ευχαριστώ τους συμπατριώτες μου, που είχαν την διάθεση να διαβάσουν την επιστολή μου στην ΟΔΟ και να σχολιάσουν τα γραφόμενά μου. Με ικανοποίηση διαπιστώνω ότι τα κατά καιρούς γραπτά μου, που έχει την ευγενή καλοσύνη να δημοσιεύει στην ΟΔΟ ο κ. Μπαϊρακτάρης, διαβάζονται και σχολιάζονται.

Στους επικριτές της υπόθεσης, που διατύπωσα, ως μια πιθανή αιτία για την αντικοινωνική συμπεριφορά ορισμένων συμπατριωτών μας θέλω να παρακαλέσω να ξαναδιαβάσουν την επιστολή μου γιατί νομίζω ότι παρεξήγησαν πολλά σημεία αυτής.

Το φαινόμενο της δυσκολίας ή της μη ενσωματώσεως στην κοινωνία μέρους ή όλων των ανθρώπων, που συνέρρευσαν σ᾽ αυτήν σε μικρό χρονικό διάστημα και σε μεγάλο αριθμό, έχει μελετηθεί από ειδικούς επιστήμονες και πράγματι έχει παρατηρηθεί να υφίσταται τόσο σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού. Παράδειγμα η Αθήνα. Πολλοί απ᾽ αυτούς επιδεικνύουν και αντικοινωνική συμπεριφορά.

Το ότι πολλοί συμπατριώτες μας συμπεριφέρονται εγωκεντρικά και αντικοινωνικά, κανείς από τους σχολιαστές της επιστολής δεν το αμφισβήτησε. Εξάλλου, η μη πλήρης ενσωμάτωση στην κοινωνία της Καστοριάς πολλών από τους διαβιούντες σ᾽ αυτήν, αποτελεί μια δικιά μου υπόθεση εργασίας για την αντικοινωνική συμπεριφορά ορισμένων –και μόνον– συμπατριωτών μας, αναφέρω και άλλες αιτίες και εύχομαι στο τέλος της επιστολής να σφάλω και όντως μπορεί να σφάλω. Γεγονός πάντως είναι ότι πολλοί βάζουν σε πρώτη μοίρα τον τόπο καταγωγής τους και σε δευτερεύουσα τον τόπο διαβιώσεως τους.

Δεν θέλησα ούτε θέλω να θίξω τους χωρικούς, δεν τους υποτιμώ, ούτε ισχυρίζομαι ότι η κοινωνία της Καστοριάς ήταν και είναι ιδανική (όλοι μας εξάλλου από χωριά προερχόμαστε), όπως γράφει ένας από τους επικριτές μου. Απλώς άλλη η νοοτροπία των μεν και άλλη των δε. Ούτε γενικεύω, ούτε αναφέρομαι σε όλους αλλά σε ορισμένους, που συμπεριφέρονται αντικοινωνικά. Προς Θεού, ούτε σωβινιστής είμαι ούτε ρατσιστής, ούτε σνομπ, ούτε έχω κάτι το επιλήψιμο για τους χωρικούς, ούτε χαρακτήρισα τους μη Καστοριανούς βάρβαρους, απλώς διατύπωσα την γνώμη μου ότι έχει διαταραχθεί ο κοινωνικός ιστός, ο οποίος, και πάλι κατά την γνώμη μου, με την πάροδο του χρόνου θα αποκατασταθεί.

Ότι γράφω, το υπογράφω και έχω το θάρρος να αναλαμβάνω την ευθύνη της γνώμης μου. Δεν υπεκφεύγω με την ανωνυμία, και αποφεύγω τους δυσμενείς χαρακτηρισμούς προσώπων. Όσον αφορά τους χαρακτηρισμούς του προσώπου μου από τον ανώνυμο «Χωριάτη», τις αντιπαρέρχομαι.

Τέλος θέλω να τονίσω ότι ο διάλογος, έστω και ηλεκτρονικός και για μερικούς ανώνυμα -μια και δεν έχουν το θάρρος να εκφράσουν την γνώμη τους επώνυμα- είναι πάντοτε εποικοδομητικός.


Ἀναστάσης Κων. Πηχιών



Δημοσιεύθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2012, αρ. φύλλου 656


Σχετικά κείμενα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ